Avatar billede ZeBa Ekspert
23. december 2018 - 11:28 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Besynderlig mail

Når jeg klikker på en mail adresse, åbnes en stor blå skærm, hvorpå der står "Vælg, hvilken konto mailen skal sendes fra" - hvor der tidligere blev åbnet mit mailprogram.
Jeg har ledt og ledt for at finde ud af, hvordan jeg undgår den tåbelige skærm. Forgæves.
Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. december 2018 - 11:31 #1
Jeg skal måske nævne, at jeg bruger Google Chrome
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 12:29 #2
gmail ? live ?
du skal jo blot åbne mail programmet, og klikke "ny mail" for at sende en mail
Avatar billede Slater Ekspert
23. december 2018 - 12:40 #3
#2: Det er meget normalt at sende mails ved at klikke på e-mail-adresser rundt omkring, i stedet for selv at taste dem ind.

Der er også en ganske nem løsning på dette problem, men... den sædvanlige påmindelse om ikke at hjælpe ZeBa før han lukker alle sine gamle spørgsmål.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. december 2018 - 14:25 #4
Ikke vær så slem Slater husk det er snart Jul, syntes han var grei, omsider fant han ut av at han brukte Google Chrom, det hjalp jo lidt da? Fordi i Google Chrom så husker den utrolig godt.
Ofte bare en bokstav, men er det en der aldri har vert sendt til så må han nok skjerpe seg selv.        Er han ikke Forsker?
At han ikke har lukket sine poster kan hende flere det, dem er sikkert ikke ferdig ser du.      (Og du Slater ikke alle er perfekte ser du)

Jeg hadde selv en post her fikk svar, ingen ting funket prøvde på 3 forskjellige måter uten hell, brukte timer selv også, innrømte her var det bare og gi opp, er man 82 år så gir man ikke opp, summen av alt så ble oppgaven til slutt løst hvem som løste den aner jeg faktisk ikke.

Mulig det var meg selv for all del, tror jeg kvitterte også husker ikke helt, men jeg sluttet av iallfall og sendte dobbel mail det skulle jeg ikke ha gjort, det hadde ikke klikka for meg nei.
Men det er så trasig her på dette Forum der finnes ikke en Rediger knapp og dette er ikke luksus det burte være et krav det på computerword?

Hvorfor jeg sendte dobbel mail det er fordi jeg er blitt svaksynt på mine gamle dage dette kan der ikke gjøres noe med Sorry.

Og jeg har nå et valg bli borte fra dette Forum her for med dårlig syn har man ikke noe og gjøre her om man gjør en feil så mangler der et ord    Redigerings Knapp..

Jeg trivdes her men mulig jeg gir tapt nå, og da vil jeg i den anledning.

Takke alle som har stilt opp meg og dernest ønsker jeg alle en Riktig God Jul og et Godt Nytt år 2019.
Arne from Thailand.
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. december 2018 - 14:26 #5
#2: Du har vist ikke forstået, hvad jeg skriver.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. december 2018 - 14:47 #6
Prøv at tage et "snap shot", så kan man bedre danne sig et indtryk af problemet.

Nedenstående link er til et program med klippeværktøj:

https://da.imgbb.com/
Avatar billede 450025 Ekspert
23. december 2018 - 14:48 #7
Mulig det kjøre du Win10? Lykke til å God jul til deg også sliter du med oppdateringer?
Arne.
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2018 - 14:50 #8
#5: Hvilket mailprogram (mailklient) bruger du?
Du nævner Google Chrome, anvender du webmail?
Avatar billede 450025 Ekspert
23. december 2018 - 15:27 #9
På 3 computere bruker jeg Win10 Pro og Nettleser Google Chrome, den er blitt fornya for 3 til 4 mdr siden, og svaret er Gmail og ikke Webmail.

Treng ikke og bruke noe annet, det bare går rett hjem, men jeg passer oppdateringer  er dette svaret ok.
Jeg var og skulle hjelpe en i dag det ga jeg opp tror han brukte computeren som en Bingo maskin, der var det bare å skralle ned alt å ba ta et kurs i bruk av data. Sorry.
jeg gad ikke hjelpe han, hva om jeg kjøper ny maskin? glem det kurs for deg er løsning ny maskin går i grøfta eter 2 måneder..
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
23. december 2018 - 15:47 #10
Jeg hopper av her nå senker Julefreden seg over det ganske land, conjakken står på bordet, ny bakte kaker skal nytes og data får være Data her i huset å nu er det Jul her.

Ha det godt alle sammen.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2018 - 21:07 #11
Bruger selv webmail og jeg ved ikke hvordan man konfigurerer  Windows 10 til at bruge  dette mail program. Tror måske man er nødt til at have en fysisk mail klient installeret for at den åbner på et mail link fra en browser. Jeg har på en pc installeret en fysisk mail klient og det er Thunderbird fra Mozilla.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2018 - 21:12 #12
Hvis du i søg skriver standardapps og her finder mail, kan du så ikke vælge den klient du vil bruge?
Avatar billede nopsen Ekspert
23. december 2018 - 22:01 #13
Slater, din påmindelse preller desværre af på en del, folk VIL bare gerne være til grin.
det er nærmest ved at blive komisk at se på.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2018 - 22:04 #14
#13 Gav kun lige de to tip her fordi han lukkede en af de spørgsmål jeg havde hjulpet ham med. Er i øvrigt enig i at man bør lukke spørgsmål hvis man har fået en løsning
Avatar billede nopsen Ekspert
23. december 2018 - 22:22 #15
#14
jo men synes selv at generel god opførsel og tilbagemelding på de forslag der kommer, er mere vigtigt end blot at lukke sine spørgsmål, og de egenskaber beviser han jo gang på gang at han ikke er i besiddelse af.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2018 - 00:08 #16
#15 Med hensyn til hans spørgsmål har du en pointe.
Men nu er det jo ikke kun zeba der kun kan få gavn af de informationer der kommer i tråden. Alle der søger på et tilsvarende problem vil jo kunne bruge de indlæg der skrives, så de er på ingen måde tabt. Der er jo ingen andre måder at få budskabet ud uden at man skriver. Om det så er til zeba eller en anden der har behov for hjælpen er jeg da ligeglad med.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. december 2018 - 17:12 #17
#12: Så står der "Ingen resultater fundet"
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. december 2018 - 17:13 #18
#11: Jeg har også Thunderbird installeret
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. december 2018 - 17:15 #19
#8: Nej, jeg bruger Thunderbird
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. december 2018 - 17:17 #20
#3: Kan du ikke læse?
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. december 2018 - 17:19 #21
#6. Du kan vel godt forestille dig en blå skærm, hvorpå der står ""Vælg, hvilken konto mailen skal sendes fra"
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2018 - 17:20 #22
Kan du så ikke  bare tilføje Thunderbird  som mail klient derinde?
Avatar billede INK Ekspert
24. december 2018 - 17:23 #23
Har du forsøgt at gå i kontrolpanel og derefter Standardapps. Under Mails sætter du til Thunderbird.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2018 - 17:31 #24
Enig i #23
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. december 2018 - 20:33 #25
#23: Jeg kan ikke finde noget, der hedder Standardapps under indstillinger
Avatar billede INK Ekspert
24. december 2018 - 20:49 #26
#25 som skrevet skal du gå i kontrolpanel og ikke indstillinger.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. december 2018 - 21:56 #27
Fandt det - og det hjalp sgu. Tak skal du have.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2018 - 23:12 #28
Godt du fik det løst med hjælp fra ink.
Huskede forkert med de standard apps :-)
Godt de ikke har skrottet det gode gamle kontrolpanel :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. december 2018 - 03:39 #29
:)