Avatar billede TTA Seniormester
26. december 2018 - 16:00 Der er 1 løsning

Google Play hænger

Jeg bokser (stadig) med opsætning af min OnePlus 6T.

Jeg har langt om længe fået installeret mine apps. Alle forsøg på at bruge en switch-app er mislykkedes; alle data i apps’ene blev alligevel slettet.

Øverst på skærmen er der en notifikation, som man kan trække ned. Der står ”Android-konfiguration – Afslutter gendannelsen af apps og data”. Den har nu været der i 3 dage, og kan ikke fjernes/stoppes. Trykker jeg på den, så står der ”45 af 61 apps er installeret” – det har der ligeledes stået i 3 dage.

Trykker jeg herpå, så sendes jeg til Google Play (Opdateringer), hvor der står ”Afventende opdateringer (41)” – og på alle apps står der ”Download afventer…”. Vælger jeg fanen Installeret”, så står der også ”Download afventer…”. Det har stået sådan i tomgang i 3 dage.

Og ja, der er forbindelse til internettet (via wifi).

Det er som om der noget, der hænger eller ikke kan afsluttes af en eller anden grund. Som om Play ikke kan finde ud af at bruge wifi/internettet, og derfor ikke kommer i gang.

Jeg har prøvet at standse alle de igangværende handlinger, og kun opdatere én app ad gangen. Men den skriver bare ”Downloader…” ved den enkelte app – men bliver aldrig færdig.

Hvad filan er der galt?
Avatar billede TTA Seniormester
27. december 2018 - 13:15 #1
Problemet har løst sig selv - Play er omsider begyndt at downloade. Fandt dog ikke ud af hvad der var galt...