Avatar billede Mik2000 Professor
27. december 2018 - 19:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mus - highlight/marker i andet vindue problem

Hej

Jeg har en Logitech G502 mus som jeg er super glad for.
Har dog et enkelt "problem"

Hvis jeg sidder i et vindue f.eks. Chrome, og har et andet vindue f.eks. Word åbent og gerne vil markere et stykke tekst i det - så skal jeg klikke i Word vinduet inden jeg markerer

Jeg kan godt klikke i Word vinduet og holde musetast nede og så begynder den markering, og så er det ligesom den stopper (som hvis man ikke holdt venstre mussetast nede mere)
Markerer jeg så igen går det fint.

Men det vil være super lækkert at kunne markere med det samme - nogle der ved om det er muligt?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 05:53 #1
"Hvis jeg sidder i et vindue f.eks. Chrome, og har et andet vindue f.eks. Word åbent og gerne vil markere et stykke tekst i det - så skal jeg klikke i Word vinduet inden jeg markerer"

det er normal opførsel. man kan kun markere tekst i det vindue som er aktivt

"Jeg kan godt klikke i Word vinduet og holde musetast nede og så begynder den markering, og så er det ligesom den stopper (som hvis man ikke holdt venstre mussetast nede mere)
Markerer jeg så igen går det fint.

Men det vil være super lækkert at kunne markere med det samme - nogle der ved om det er muligt?"

det lyder som en fejl i windows.. eller din musedriver, der stopper med at sende koordinater.

aner ikke jvad vi skal gøre ved det, desværre
Avatar billede Mik2000 Professor
29. december 2018 - 00:27 #2
Når jeg skriver jeg skal klikke i Word vinduet, så mener jeg lave et normalt klik først og derefter klikke igen og markere - så er der ingen problemer.

Men klikker jeg i det andet vindue og holder museknappen nede med det samme for at markere stopper den efter lidt tid

Jeg har dog fundet ud af det tilsyneladende kun er i PHPStorm der er det problem - så tænker jeg skal have fat i deres support