Avatar billede kim fredensborg Praktikant
28. december 2018 - 14:30 Der er 7 kommentarer

gemme og åbne PDF fil

Kære alle.
Jeg har lavet et fantastisk CV i Word.
Jeg ønsker at gemme det som PDF, og har gjort det både på PC og ligeledes anvendt PDF Converter online.

Problemet er at når jeg åbner den gemte PDF fil, så er alt kaos, der mangler en masse, intet opleves gemt, ingen billeder mm.

Så når jeg gemmer det rigtige dokument, så er alt som det skal være, lige indtil jeg åbner filen i words..... så er alt galt, der står nærmest ingenting.

Jeg evner ikke at forstå hvad der går galt.
problemet var også tilstede dag jeg skulle gemme mine eksamens opgaver i PDF, jeg måtte simpelthen have min datter til at gemme og logge ind for mig til aflevering, for så snart jeg fik det tilsendt og gemte, så var problemet det samme.

ANYONE???
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. december 2018 - 14:40 #1
Prøv at udskriv det på en PDF printer ( hvis du har win 10 har du allerede en )
Feks  denne :http://www.bullzip.com/
Avatar billede kim fredensborg Praktikant
28. december 2018 - 15:02 #2
Måske jeg ikke helt forstår.
Jeg har ikke brug for at udskrive, men blot gemme filen.
er det blot for at se udskriften?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
28. december 2018 - 15:13 #3
Hvis du bruger Word 2010 eller senere version, kan du gemme et Word-dokument i PDF-format direkte fra Word.

1.    Vælg Filer > Eksportér > Opret PDF/XPS-dokument > klik på knappen Opret PDF/XPS.
I engelsk version af Word: File > Export > Create PDF/XPS Document > Create PDF/XPS.

2.    I dialogboksen, som åbnes, vælg den mappe, du vil gemme PDF-filen i. Nederst i dialogboksen er der nogle indstillingsmuligheder. Du vil tit kunne bruge standardindstillingerne. Du skal sikre dig, at der i feltet Filtype er valgt PDF (.pdf).

3.    Klik på knappen Publicer (Publish).

En PDF-fil vil blive dannet ud fra selve Word-dokumentet, som det ser ud på din computer. Hvis resultatet ikke er i orden, kan det tyde på, at der er et eller andet med opsætningen af dit Word-dokument, som er problematisk.
Avatar billede mort1 Ekspert
28. december 2018 - 15:13 #4
Bruger du Microsoft Office til at oprette PDF filen i ?
Avatar billede store-morten Ekspert
28. december 2018 - 15:18 #5
Gem som Word fil, for at åbne i Word.
Gem som PDF fil, for at åbne med PDF viser.
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. december 2018 - 15:27 #6
#2
Ved at udskrive med en pdf printer opretter du et PDF dokument , det er en virtual printer - så der kommer ikke noget på papir !
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 16:24 #7
problemet opstår fordi forskellig version af word og ukompatibel version af pdf, og nuværende opdatering af pdf.

check din pdf fil ved at droppe den på din browser, de er opdaterede og plejer at virke