Avatar billede Lindberg_87 Novice
30. december 2018 - 11:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problem, kan ikke gengive original størrelse.

Hej :)

Jeg har problemer med en WesternDigital RED 4.0TB harddisk, den har oprindelig siddet i en WesternDigital Cloud NAS hvor (filformatet var EXT), men taget ud af den fordi styresystemet ikke fungerede længere.

Jeg har så koblet disken til min Windows 10 pro pc, og brugt programmet Runtime Captain Nemo Pro 7, til at hive alle de dataer ud, jeg ville have fat i, og efterfølgende brugt programmet Minitool Partition Wizard, til at fjerne partitioner på disken, men det skulle jeg vidst aldrig have gjort, for nu kan den kun vise max 1.6tb plads på hele disken ud af 4tb, jeg kan ikke udvide disken til mere, og har forsøgt mig med partition recovery, og wipe partition, intet har kunne fremkalde den manglende plads igen.

Jeg kan som sagt kun lave 1 partition på 1678.02gb for at være præcis og det er en 4TB Disk.

Er der en der har et trick i ærmet?

Mvh Stig
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2018 - 11:46 #1
prøv istedet at bruge diskpart fra en dos prompt
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2018 - 12:18 #2
Det skyldes næppe MiiniTool, det er et fint program.
Prøv Harddisk Sentinel. Det kan godt prøves uden at betale noget.
Det kan vurdere dine diske for fejl.  https://www.hdsentinel.com/
Avatar billede Lindberg_87 Novice
30. december 2018 - 12:43 #3
Hej igen.

Tak for jeres svar.

Jeg har i mellemtiden selv fundet fejlen, og det var en harddisk controller der var stået af.  Jeg installerede disken over i en anden computer og bum så kunne jeg med det samme se den manglende plads og kunne ligeledes oprette den partition jeg ønskede.

Godt Nytår til jer alle.

Mvh Stig
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2018 - 12:55 #4
OK, og tak i lige måde. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. december 2018 - 14:32 #5
Til en anden gang når din Pc: kun kan oprette en begrænset størrelse. Så vælg at Formatere til GPT i stedet for MBR. så kan du lave lige så mange partitioner som der  er drevbogstaver fri til.