Avatar billede arnepedersen Forsker
02. januar 2019 - 13:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Allway Sync.

Jeg har for mange år siden købt Allway Sync prof. og har har nu genindsat det på min PC.
Men kan simpelthen ikke få det til at virke. Jeg har et USB stik (drev E) hvor alt mit private ligger. USB stikket sidder konstant i mim PC. Derfor vil jeg gerne have Back up fra USB stikket på en extern harddisk der kan gemmes.

Når jeg forsøger med Allway Sync  kommer jeg ikke længere en 2 procent. så vil programmet ikke længere.
Er der ikke en eller anden der kan guide mig. Eller fortælle mig (tumpe) hvordan jeg gør.
Er ikke særlig god til det der engelske.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2019 - 13:24 #1
har du registreret programmet ?

jeg vil fraråde at du gemmer dine ting på en usb stik.
som udgangspunk bør du gemme dine ting på harddisken, den er meget mere sikker.
usb stik er til at transportere data, og hvis den fejler kan du ikke gøre noget. det kan du med en harddisk.

så er det jo fint du vil tage backup nu, men hvis programmet hænger, skyldes det nok at det er blevet for gammelt. der er måske kommet ein windowsopdatering der gør at programmet ikke virker mere.

når programmet hænger, så åbn joblisten med process explorer, så kan du se hvor meget cpu programmet tager. hvis det æder 90+% så er det gået ned og der er nok ikke noget du kan gøre.

prøv istedet at hente den nyeste version af programmet.
https://allwaysync.com

process explorer
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. januar 2019 - 14:01 #2
Det er registreret, og jeg har downloadet sidste nye version.
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. januar 2019 - 14:16 #3
Det jeg gør er følgende:
I venstre side skriver jeg E: og i højre side Drev samt stien til en undermappe jeg har oprettet. Er det forkert. J
eg ønsker hele E drevet synkroniseret, da det er det drev alle mine personlige mapper ligger på.
Så aktiverer jeg to vejs.
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. januar 2019 - 14:50 #4
Jeg ville undersøge om der kunne være problemer med sti-længde og filnavn længde - dvs om længden bliver for lang på den ene side.

Desuden om der skulle være filnavne stinavne med udsædvanlige karakterer som eks. russiske bogstaver - nogle programmer kan håndtere det andre kan ikke.
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. januar 2019 - 15:30 #5
Jeg kan synkronisere op til 10 % så kommer den ikke længere.
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. januar 2019 - 15:35 #6
Du kan evt. prøve med Microsoft Synctoy      - sørg for at forstå forskellen på de tre typer du kan vælge imellem.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2019 - 18:27 #7
slå strømstyring fra, i BIOS og OS - hvis den slukker og tænder usb porte har du forklaringen der
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. januar 2019 - 18:33 #8
Sidwave Nu bliver det teknisk. Er du venlig at fortælle hvordan jeg gør det?
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2019 - 11:46 #9
arnepedersen >> allways sync har en fil er holder styr på hvad for nogle filer der skal synchronisers med 99,9% sikkerhed er der gået ged i den fil så slet den mappe den ligger i på både din computer og USB pen og så bed allways sync om at lave en analyse og derefter et sync

mappen hedder  _SYNCAPP og som jeg husker er det en skjult mappe.

men lige af ren nysgerihed hvorfor søger du hjælp her og ikke hos Botkind som laver allways sync??

Botkind har en fed support der har hjulpet mig mere end en gang
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2019 - 13:21 #10
Jeg har backup på en ekstern HDD, som ikke sidder permanent i min PC, for det kan gå galt for begge diske på een gang. Jeg fik for stærk strøm ind på el nettet, og så røg hele computeren.
Jeg henter data til den eksterne på denne måde:
Jeg sætter den eksterne til USB stikket, og på menu linien vælger jeg "Vis vinduer side om side" Så har jeg fuldt overblik over begge diske. Er der data, jeg vil have over på den eksterne, så trækker jeg dem simpelthen med musen, og vælger kopier.
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. januar 2019 - 17:28 #11
puren, SYNCAPP filen er fjernet. Desværre ændrer det ikke. Synkroniseringen stopper nøjagtig ved 10%.
Det er version 19.0.3 prof. som er sidste opgradering jeg bruger.
Jeg skiver E: i venstre side, som er mit eksternt USB stik, hvor jeg har alt mit private liggende.
og skriver D: i højre side, som er externt hardisk .  D: harddisken er tom og formateret.
I midten er pilen sat til at vende mod D:
Så Analyserer jeg, hvorefter jeg markerer Synkroniser. Det er så her den stopper ved 10%.
Er der noget jeg gør forkert?
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. januar 2019 - 17:40 #12
valby 39. Det kunne jeg, og har overvejet det. Men det jeg ønsker er synkronisering hvor jeg blot kan sætte hardisken til så programmet selv retter det jeg har ændret på mine personlige ting. Budget med mere.
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. januar 2019 - 10:43 #13
Da jeg ikke kan få synkronisering til at virke (ærgerligt), så har jeg kopieret mine personlige  filer og mapper over på en extern harddisk.
Jeg siger mange tak for Jeres forsøg på at hjælpe mig.
Mvh Arne