Avatar billede Hjallerup9320 Novice
04. januar 2019 - 18:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forholdsvis ny stationær HP er dårlig starter

Hej. Jeg har investeret i ny stationær pc fra HP. Den er installeret med Win 10. 8 gb ram. Den startede med at være utrolig langsom til at starte op. Sendte den ind (elgiganten) den blev nulstillet. Jeg lagde officepakken ind, adope fotoshop og canon software. Den drillede stadig i opstart (tog ca. 1 -2 min. og havde tildens til at fryse musen undervejs. Sendt ind, og der kom ny harddisk i. Problemet fortsatte. Jeg tænkte, nu sætter jeg min 240gb ssd harddisk i. Som sagt, så gjort. Men stadig dårlig start.
Så fandt jeg ud af, at medens den forsøger at starte (ingenting vises på skærmen) så trykker jeg sluk knappen ind og holden den til den slukker. Trykker start og vupte efter 15-20 sek. er den oppe at køre.
Det virker hvergang. men hvorfor???
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2019 - 19:20 #1
Problemet kan skyldes mange ting. Hvis den er blevet forsøgt repareret flere gange af sælgeren (Elgiganten) uden held, så er det ved at være på tide at kræve en ny computer, hvis altså din beskrivelse af problemet er 100% korrekt.

https://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/garanti-og-reklamationsret-hvad-er-forskellen
Avatar billede Hjallerup9320 Novice
04. januar 2019 - 20:12 #2
Hej. Jeg tror jeg følger din anvisning. Havde tænkt det samme. Men da jeg har monteret min ssd og formatteret og fjernet backup partitionen på den orieginale, tænkte jeg de vil afvise. Men jeg kan højest få en afvisning. Er sikker på noget er galt. Jeg har iøvrigt prøvet at nulstille win 10, uden det har hjulpet. Tak for “sparket”
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2019 - 20:42 #3
Velbekom, og du har nok nok ret i, at de vil afvise ethvert krav om en ny med alt det, du har foretaget dig. Måske noget, der er værd at huske på til næste gang :-).

Hvis du ikke får held hos Elgiganten, så kom tilbage med et nyt spørgsmål om, hvordan du måske kan få din PC til at virke ordentligt igen. Og husk så at informere os om alt relevant i den forbindelse, dvs, købsdato, fabrikat, modelnummer, styresystem, udførlig beskrivelse af problemet og alle forsøg på at løse det.

Selv om Elgiganten ikke kunne, så er det før set, at eksperterne her har kunnet få en tilsyneladende umulig PC op at køre igen :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2019 - 20:51 #4
givetvis har den manglende bundkort+chipset drivere.. eller måske forkerte.
ved nulstilling ryger de sikkert.