Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. januar 2019 - 11:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gratis antivirus

Min Windows 7 kunne ikke starte efter sidste opdatering af AVG free.
Windows 8.1 - ingen problemer med samme opdatering af AVG.

Partitionen blev overskrevet med et Acronis disk image fra december 2018,
så den kunne startes. AVG blev afinstalleret (den var svær at slippe af med)
og derefter geninstalleret. Men problemet kom igen, da AVG opdaterede.

Jeg søger et andet gratis antivirus program, som ikke belaster pc'en unødigt.
Hvad bruger I?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
05. januar 2019 - 11:10 #1
https://www.kaspersky.dk/free-antivirus
Effektivt program, der kun forstyrrer meget lidt.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. januar 2019 - 11:16 #2
Den prøver jeg. Jeg går netop efter, at den forstyrrer mindst muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2019 - 11:28 #3
Generelt når man skal afinstallaere et antivirus program, skal man prøve at se om der er en speciel "remover" på deres hjemmeside.
Her AVG: https://www.avg.com/en-gb/avg-remover
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2019 - 11:29 #4
Så er man forhåbentligt sikret mod at alt er fjernet så det ikke generer det nye antivirus program :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2019 - 11:47 #5
Oversigts side med remover til antivirus:
https://support.eset.com/kb146/?locale=en_US&viewlocale=en_US
05. januar 2019 - 11:58 #6
Hvis det spiller en meget væsentlig rolle, må jeg så ikke tillade mig at blande mig lidt. Vi har faktisk for en måneds tid siden haft lavet en comparison af 10 forskellige antivirus programmer, baseret på hvor meget hukommelse de lægger beslag på.
Der er helt basalt lavet  idle og load tests, selvom de dog var noget mere omfattende, så handler det i bund og grund om hvor meget hukommelse programmet bruger på at fungere i baggrunden, passivt, og hvor effektivt det kan konvertere arbejdssæt til rå arbejdskraft.
De fik alle til opgave at lave en systemscan inc. rootkits. Samlet skulle de igennem ca. 175.gb. data.

Jeg begræder sommetider manglen på selv basic editing tools herinde, det gør det lidt svært at indsætte tabeller - nå, det må være som det er - håber det er til at gennemskue alt andet lige :-)
Man ser ofte, at et program der monitorerer i baggrunden og altid kører, det vil have tendens til at begynde at allokere større og større blokke, selvom der tilsyneladende ikke er det store udsving i arbejdsbyrden. Derfor er det tal vi beregner ud fra udelukkende ren arbejdshukommelse.

Dedikeret arbejdshukommelse (MB)  -    Skanningsfrekvens / hastighed (MB/s)
                      mindre er bedre                            større er bedre
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Avast Antivirus Pro                      6.6    21.0

Panda Antivirus                            9.8    16.4

Norton Antivirus                            9.9    36.3

BitDefender Antivirus                  13.7    35.9

Avira AntiVirus                              22.9    35.7

Kaspersky Antivirus                      29.0    31.4

AVG Antivirus                                34.6    32.4

Trend Titanium Antivirus              42.2    27.2

F-Secure Antivirus                        42.6    23.1

McAfee Antivirus                          53.2    27.9
05. januar 2019 - 12:01 #7
That didn´t go well at all!

#spasserformateringsklovn

Forhåbentlig kan det stadig tydes, at der er to tal - begge angivet med 1 deicimal - ud for hvert produkt. Det første tal skal være så lavt som muligt, mens det næste så højt som mulig :-)
05. januar 2019 - 12:16 #8
#220661: Glimrende betragtning ! Jeg tror jeg er væsentlig langsommere end min computer... jeg har først lige opdaget, at der er skrevet efter #2  ! Ahem...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. januar 2019 - 13:54 #9
#3 og #4
Jeg fandt removeren efter at have prøvet forgæves med Geek Uninstaller.