Avatar billede Mbec Novice
06. januar 2019 - 10:56 Der er 4 kommentarer

Opsætning af delt printer - tilkoblet anden PC i netværket

Jeg har foretaget alle relevante opsætninger og fundet den akruelle printer på min anden PC, men når jeg så trykker enter, kommer systemet ud og beder mig om, at angive - Legimationsoplysninger til Netværket - og her er jeg strandet, hvor finder jeg dem, jeg har prøvet flere bruger id og koder, men kan ikke se, hvad det er for oplysninger det handler om.
Avatar billede mort1 Ekspert
06. januar 2019 - 11:20 #1
Tror du ikke det er netværksnøglen - På en YouSee (TDC) ruter er der et netværksnavn (HomeBox- 9XXXX) og netværksnøgle: (2xxxXxxXX) disse oplysninger skal printeren have, inden den kan tilslutte netværket)
Avatar billede KHN Guru
06. januar 2019 - 11:48 #2
Avatar billede KHN Guru
06. januar 2019 - 11:51 #3
Her et link til hvis man opretter en hjemmegruppe til deling af printer m.v.:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/17145/windows-homegroup-from-start-to-finish
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2019 - 20:42 #4
Det skyldes at den bruger du har på pc´en du printer fra, ikke har rettigheder på PC´en hvor printeren er tilsluttet.

Det letteste er helt simpelt at oprette brugeren på PC´en med printeren, med nøjagtig samme brugernavn og password som på PC´en du printer fra - så vil det virke.