Avatar billede Anders Praktikant
06. januar 2019 - 17:30 Der er 2 kommentarer

Periodisk disconnect, men kun download

Hej,
jeg har den seneste tid oplevet flere gange dagligt, til tider flere gange i timen, at netværket falder ud.
Jeg benytter en stationær PC med et dedikeret netværkskort. Kortet er et TP-link E9.
Ved nærmere undersøgelse viser det sig at jeg kun stopper med at modtage, aldrig med at uploade. Det vil sige, at eksempelvis i en voice-chat over discord, så kan modpart høre mig, selvom jeg ikke kan høre ham. Lige så i spil, upload er fin, download falder ud.
Når det fungerer har jeg fin OK forbindelse, selvom at computeren står på et bord i kælderen, og routeren er på første sal. OK forbindelse er 30/30 når der betales for 50/50.
Jeg har forsøgt at benytte windows' driver som den selv installerer, jeg har prøvet at benytte den der følger med til kortet, jeg har prøvet at bruge en VPN, lavet et network reset, alt sammen uden effekt.
Desværre har jeg ikke adgang til at logge på routeren.
Men er der nogen herinde der måske kan pege mig i den rigtige retning for hvad problemet kunne være?
På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2019 - 18:48 #1
du kan prøve at tage lan-kort ud, rense stik-fladen og sætte det i igen (alt sammen selvfølgelig mens pc er helt lukket ned) - rens også for støv på kortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2019 - 19:25 #2
Kører du Windows 10 prøv at køre fejlfinding på kortet.
Gå i indstillinger-opdatering og sikkerhed- foretag fejlfinding.
Find her internetforbindelser og tryk på kør fejlfindingsværktøjet.