Avatar billede ErikHg Ekspert
06. januar 2019 - 20:44 Der er 8 kommentarer

Kopiere Outlook mapper over på HDD-slave (D-drev)

På min stationære med Windows 7 installeret og Outlook 2010, vil jeg gerne kunne kopiere Outlook-mapperne med mails over på en intern SSD/HDD (D-drev) hvis nu C-drevet med Windows 7 skulle risikere at gå i udu, med det resultat at en geninstallation af Windows 7, skulle blive løsningen.
Jeg har forsøgt, men desværre uden større held. Det vil jo være møgærgerligt hvis jeg mister nogle af de mails jeg vil gemme.
Håber der er nogen på eksperten, der kan hjælpe med en løsning.
På forhånd tak.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. januar 2019 - 21:12 #2
Det der er hovedformålet med det er, at kunne gemme de mange mails (helst i grupper med samme afsender) således at disse ikke går tabt, hvis Windows 7 crasher og ikke kan genoprettes, eller SDD´en som  Windows er installeret på bryder sammen. Det er en form for, at gå med både seler og livrem.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 21:34 #3
Windows C: >Brugere >dit navn >App Data >Local >Microsoft >Outlook
Kopier mappen Outlook
Avatar billede poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 21:42 #4
I øvrigt gemmer jeg altid hele mappen med mit navn så har jeg adgang til mapperne Dokumenter Billeder Video Musik. osv.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. januar 2019 - 15:36 #5
#3 Jeg har prøvet at gøre som du beskriver "Windows C.>Brugere >dit navn >App Data >Local >Microsoft >Outlook
Kopier mappen Outlook "
Jeg går ind i C>Brugere> mit navn, men så kommer jeg ikke længere, da jeg ikke kan se at der står "app data" nogen steder. Det er sikkert mig der kludrer i det, og må have det skåret endnu mere ud i pap.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. januar 2019 - 15:45 #6
Du skal have sat vis filer mapper og drev som markeret-
I kontrolpanel indstillinger for stifinder under vis.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. januar 2019 - 15:51 #7
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. januar 2019 - 16:28 #8
Jeg takker for hjælpen... det er nogen gange sådan at man må have hjælp fra en støttepædagog, og dem er der heldigvis mange af her på eksperten :-)