Avatar billede petert Forsker
07. januar 2019 - 07:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med dobbelt mailkonti outlook 2010

Hej Alle
Jeg kører outlook 2010. på et tidspunkt har jeg flyttet Outlook over fra en maskine til en ny, og så optræder mailkonti dobbelt.( jeg må have gjort en fejl.)
jeg har 4 mail konti der så er dobbelt.
eks. xx@yyyy.dk, xx@yyyy.dk (1)
i kontoindstillinger>E-mail-konti er xx@yyyy.dk (1) sat som standard.
men i kontoindstillinger>datafiler er xx@yyyy.dk sat som standard, og dette kan jeg ikke ændre. Hvordan gør jeg dette ?
xx@yyyy.dk indeholder kun historiske mail og jeg vil gerne kunne arkivere denne, og gemme en backup. hvordan gør jeg dette.
xx@yyyy.dk (1) er den jeg skal fortsætte med. hvordan ændre jeg denne til standard i kontoindstillinger>datafiler ?
mvh
Petert
Avatar billede mort1 Ekspert
07. januar 2019 - 09:27 #1
Lav en backup af dine mails, slet de konti du ikke vil have og læg de sikkerhedskopierede mails ind på i den konto du beholder.
Når først du har lavet backup kan det ikke gå galt, så har du jo gemt dine mails, adresser osv. (Husk at markere alle mulighederne når du laver din backup.

https://support.office.com/da-dk/article/fjern-eller-slet-en-mailkonto-fra-outlook-1fa900ae-6dc8-468c-b754-10292f7ee47a

https://support.office.com/da-dk/article/eksportér-eller-sikkerhedskopiér-mails-kontakter-og-kalender-til-en-outlook-pst-fil-14252b52-3075-4e9b-be4e-ff9ef1068f91
Avatar billede petert Forsker
14. januar 2019 - 08:00 #2
Hej alle
jer er næsten i mål, men har et problem tilbage.
Jeg har overført /samkørt alle mail fra xx@yyyy.dk, til xx@yyyy.dk (1)
xx@yyyy.dk (1)  skal være min blivende konti.
Da  xx@yyyy.dk var tom slettede jeg denne konti.
i kontoindstillinger>E-mail-konti er xx@yyyy.dk (1) sat som standard.
men i kontoindstillinger>datafiler er xx@yyyy.dk sat som standard, og dette kan jeg ikke ændre. Hvordan gør jeg dette ?
jeg kan ikke komme til at fjerne datafilen til xx@yyyy.dk og sætte datafilen til xx@yyyy.dk (1) som standard.
når jeg forsøger at fjerne datafilen til xx@yyyy.dk kommer en meddelelse, denne kan ikke slettes, da den tilhører en E-mail konto. men denne konto, men denne er slettet.
hvad kan jeg gøre/prøve?
kan jeg evt. slette denne fil ude i stifinder.?
Mvh
Petert