Avatar billede Camp Praktikant
07. januar 2019 - 17:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

E-mailadresseroderi

YouSee (tidligere Telenor og endnu tidligere TDC) har fået
den geniale ide at rydde op og samle deres kunders E-mail adresser på én ny server.

Domænet: @tdcadsl.dk, som jeg har haft i Ca. 30 år, vil derfor ikke mere eksistere, med mindre jeg betaler 59 kr. om måneden fremover.
Dvs. betal 828 kr. om året fremover eller mist din E-mailadresse, siger YouSee i en klæbrig amerikansk jargon. Efter talrige "goddag mand økseskaft" henvendelser, så blev jeg sur! og opsagde mit abonnement.

Hvad nu?
Jeg har oprettet et nyt bredbåndsabonnement hos Telia, der fungerer fint.
k.mohl@tdcadsl.dk vil fungere i 30 dage efter opsigelsen, men hvad så?

For nogle år siden oprettede jeg k.mohl@outlook.dk, til ære for min mobiltelefon. Vil den stadig fungere når de 30 dage er gået?
Eller er jeg nødt til at oprette en helt ny?

Jeg vil meget gerne undgå at skulle skrive til samtlige mine kontakter og fortælle at jeg har fået ny E-mail adresse.
Avatar billede Slater Ekspert
07. januar 2019 - 17:42 #1
En outlook.dk e-mail er Microsofts gratis e-mail konti og har ikke noget at gøre med TDC, så den vil fungere fint.

Men hvis TDC nedlægger din tdcadsl.dk konto, så er der ikke noget at gøre med den. De styrer det domæne, så hvis de ikke vil sende dine mails videre til en anden adresse for dig, så er den væk og kan ikke bruges efter de 30 dage. Så hvis det er den du har givet til venner, er du nødt til at fortælle dem den nye. Husk også at ændre eventuelle logins, hvor du har brugt den e-mail.
Avatar billede mort1 Ekspert
07. januar 2019 - 18:02 #2
Det viser endnu en gang, at hvis du er stor nok (eller tror du er stor nok) så tillader man sig tilsyneladende hvad som helst. Jeg synes det er sejt, at finde en anden udbyder, gid andre, som bliver berørt af at dette domæne nedlægges, ville gøre det samme - Så ville det måske give YouSee / TDC grund til at tænke over det.
Det kunne være interessant at vide, hvor mange der berøres af nedlæggelsen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. januar 2019 - 18:14 #3
Tjah jeg prøvede det samme med @get2net,dk som jeg havde haft længe - efter jeg havde meddelt mine kontakter at jeg skiftede mail - levede domænet videre hos jubii.dk    - og jeg beholdt det og erfarede at folk der havde fået besked om min nye mail skrev til den gamle.

Så er der alle de steder du har meldt dig til med mail f.eks eksperten.dk du skal have rettet inde du mister mail kontoen.

Du  kan vælge at tro gmail.com eller hotmail.com overlever - man kan ikke være sikker og der kan være grunde til at fravælge disse.

Det eneste sikre er at købe dit eget domæne f.eks hos one.dk så kan du altid flytte server og domæne hvis de lukker - foruden selve købet er der en årlig afgift.

mvh Kurt