Avatar billede lonmat Juniormester
08. januar 2019 - 10:54 Der er 5 kommentarer

Event handling ved checkbox fungerer ikke ved arkbeskyttet ark

Hej,

Jeg har et ark med nogle checkboxe, afhængigt af hvilke checkbokse der har "flueben", skal celler i arket formateres på forskellig måde.

Dette har jeg løst via en eventhandling i vba, lidt forenklet er den som angivet nedenfor (mellem stjernerne).

Mit problem er, at det ikke virker hvis jeg sætter arkbeskyttelse på.

Jeg har uden held prøvet følgende:
-hæve arkbeskyttelsen som en del af event-handlingen
-tillade redigering af objekter på det beskyttede ark

Nogen der ved hvad jeg skal gøre??

*******
Private Sub Checkbox1_Click()

If CheckBox1 = True Then

CheckBox2 = False
CheckBox16 = False

Range("G7:J19").Select
With Selection.Interior
    .Pattern = xlSolid
    .PatternColorIndex = xlAutomatic
    .ThemeColor = xlThemeColorAccent5
    .TintAndShade = 0.799981688894314
    .PatternTintAndShade = 0
End With

Range("a1").Select

End If

End Sub

******
Avatar billede falster Ekspert
08. januar 2019 - 12:16 #1
Til der kommer mere kvalificerede løsninger og uden at kende arket :-)

Bliver både boksene og de linkede celler låst op i dine forsøg.
Avatar billede lonmat Juniormester
08. januar 2019 - 14:39 #2
Der er ingen linkede celler (har tjekket i egenskaberne for checkboksene)
Avatar billede excelent Ekspert
08. januar 2019 - 20:03 #3
Når du sætter beskyttelse på, så sæt samtidig flueben i "Rediger objekter"
Avatar billede lonmat Juniormester
09. januar 2019 - 08:12 #4
Det har jeg prøvet, som jeg også skrev i teksten til spørgsmålet.
Avatar billede store-morten Ekspert
09. januar 2019 - 09:41 #5
Prøv, når du sætter beskyttelse på, at sætte flueben i "Formatér celle"