Avatar billede kelbje Praktikant
08. januar 2019 - 17:53 Der er 19 kommentarer

Windows 10

Kan ikke mere åbne indstillinger fra startside.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. januar 2019 - 18:01 #1
Hvordan plejer du at åbne den?
Avatar billede kelbje Praktikant
08. januar 2019 - 18:23 #2
På et tandhjul vist på startsiden.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. januar 2019 - 18:29 #3
OK Prøv lige at trykke på Windowstasten + i = indstillinger se om den fremkommer?
Fortæl også gerne hvilken version du kører! Skriv winver i søg tryk ok og fortæl hvilke 4 cifre.
https://ibb.co/82YTpFn
Avatar billede kelbje Praktikant
08. januar 2019 - 19:42 #4
Tryk på Windowstasten + i giver samme resultat, nemlig blå skærm med tandhjulet i ca. 5 sek. hvorefter det går tilbage til startsiden. Versionen er 1809.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. januar 2019 - 19:48 #5
Kan du se søg  så skriv cmd tryk ok højreklik på kommandoprompten og vælg kør som Administrator i Prompten indsæt  sfc /scannow    tryk enter og vent til den er færdig og se om der er rettelser?
Avatar billede kelbje Praktikant
09. januar 2019 - 10:33 #6
Hvor skal jeg søge?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2019 - 12:10 #7
#6 Lup ved siden af start knap
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2019 - 12:12 #8
Windows-tast +S
Avatar billede kelbje Praktikant
09. januar 2019 - 14:58 #9
Har nu prøvet sfc/scannow, hvilket ikke gav nogen ændring.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2019 - 15:45 #10
Ved ikke om det har indflydelse.
Du har ikke kommet til at aktivere tablet tilstand i stedet for desktop vel?
Avatar billede kelbje Praktikant
09. januar 2019 - 16:23 #12
Ingen af rubrikkerne kan aktiveres, heller ikke tablettilstand.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. januar 2019 - 12:30 #13
Undskyld var til øjenreparation så har ikke kunnet se og bruge PC: før nu.
Hvis du ikke er kommet videre så prøv en.
”In-place-opgradering / Reparation:”
Et værktøj jeg efterhånden bruger flittig er noget jeg kalder  ”In-place  opgradering / Reparation:”
Jeg ved ikke om det er noget jeg har opfundet eller jeg blot tilfældig parallelt har fået ideen dertil?
Hvis Du har et USB Stik med samme version som den du kører  så lav i stifinder på dit C: Drev en mappe som du kalder ESD. Kopier derefter indholdet fra dit USB Stik over i denne . Klik nu på og åbn ESD Mappen vælg Setup. og efter kort tid vil der startes op hvis du bliver spurgt så vælg at beholde dine filer.
https://ibb.co/N2c21QN
Avatar billede kelbje Praktikant
11. januar 2019 - 15:20 #14
Har desværre ikke en kopi på USB stik.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2019 - 15:49 #15
Du kan jo hente den her Vælg Download værktøjet nu. Sæt et USB Stik i og følg vejledningen Det er en god ide at vælge til en anden PC så kan den bruges til flere PC:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2019 - 15:52 #16
I øvrigt skal du jo alligevel have den i det tilfælde at det bliver nødvendig at lave en ren ny Installation.
Avatar billede kelbje Praktikant
15. januar 2019 - 17:25 #17
Jeg har nu lavet et USB. Skal det køres?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. januar 2019 - 17:42 #18
Har du lavet en mappe i stifinder på dit C: Drev mmed navn ESD ?
https://ibb.co/N2c21QN
Så kopier indholdet fra dit USB Stik der over  derpå skal du så trykke på Setup og lade den køre førdig.
Avatar billede kelbje Praktikant
15. januar 2019 - 22:58 #19
Tak for hjælpen, det virkede perfekt.