Avatar billede KatrineNielsen Praktikant
09. januar 2019 - 10:10 Der er 4 kommentarer

Skabeloner i Outlook

Hej

Jeg har lige fået opdateret mit system på arbejde fra 2010 til 2016.

Synes jeg har fået styr på det meste men kan ikke få ændret stien til min skabeloner i Outlook.

Jeg har alle vores skabeloner liggende i vores fælles mappe system, så alle kan komme til dem.

Hvordan ændre jeg stien til skabeloner i outlook.

Har fået ændret i word og excel, men kan ikke finde det i outlook.

Hilsen Katrine.
Avatar billede falster Ekspert
09. januar 2019 - 14:35 #1
Har ikke 2016, men er det ikke (stadig):

Ny - Flere elementer - Vælg formular... - I rulleliste øverst, Søg i: Brugerskabeloner i filsystemet
Avatar billede KatrineNielsen Praktikant
09. januar 2019 - 14:52 #2
Hej Falster

Det er korrekt det er den måde man finder dem på.
Men jeg vil ændre stien hvor skabeloner ligger. Således at jeg ikke skal trykke gennemse hver gang.
Ligesom man kan ændre stien på skabeloner i Word og Excel.
Avatar billede falster Ekspert
09. januar 2019 - 15:30 #3
Som set er standardplacering:

c:\users\[Bruger]\appdata\roaming\microsoft\templates

Det bør kunne ændres i Word under Indstillinger, Avanceret, Filplaceringer.

Alternativt ved at oprette/redigere en nøgle i registry, som citeret her:

Key: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\<version>\Common\General

Value name: UserTemplates

Value type: REG_SZ (string value)

For the value enter the path where you want your templates to be stored to and opened from by default. You don’t have to enclose the path in quotes and the path may contain spaces.

Examples:
•To a different location on on a local disk: D:\Users\JohnDoe\Documents\Templates
•To a network share: \\SERVER01\Office Shared\Templates

Som sagt har jeg ikke mulighed for at teste i Office 2016.

Held og lykke.
Avatar billede KatrineNielsen Praktikant
10. januar 2019 - 09:23 #4
Hej

Har som tidligere skrevet fået ændret stien til mine skabeloner i Word og Excel, men den bliver ikke ændret i Outlook.
Så hver gang jeg skal bruge en skabelon skal jeg trykke gennemse og finde stien, hvor mine skabeloner ligger.
Synes det er lidt bøvlet.

Håber nogen kan hjælpe.