09. januar 2019 - 19:10 Der er 7 kommentarer

Min PC Bipper men ikke ligesom en fejlkode.

Hej alle :)
En af mine venner har lige købt ny pc, og vi har fået sat den sammen.
Men da vi klikkede på startknappen kommer der en bip lyd den er der i Ca 2 sekunder og 1 sekund pause. den stopper ikke og den bliver ved lige meget hvor langt tid den står tænd.
temperaturen er fin. Vi har startet den og downloaded windows 10.
Det lyder som om lyden kommer fra omkring CPU'en
Håber virkelig i kan hjælpe.
jeg har en video med lyd men den kan jeg jo ikke sende her...
mvh.
TheOneThatNeedsHelp
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2019 - 19:27 #1
Hvilket bundkort er der i den? Kommer der kun et tosekunders bip og derefter tavshed, eller ...?

Og har du en samlet liste over delene i den?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2019 - 19:29 #2
Det lyder jo meget som et RAM-problem:

https://www.computerhope.com/beep.htm
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2019 - 19:43 #3
#1 check om rammen er korrekt til bundkortet
#2 tag rammen ud og sæt den i igen, godt fast
Avatar billede KHN Guru
10. januar 2019 - 14:54 #4
10. januar 2019 - 16:31 #5
ASUS ROG STRIX X470-F GAMING, Socket-AM4

Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB

Samsung 860 EVO 500GB SSD

Corsair Carbide SPEC-05 Mid-Tower Sort

Corsair TX550M, 550W PSU

AMD Ryzen 5 2600X Processor

MSI GeForce GTX 1060 6GB Gaming

Corsair LL120 RGB 120mm Vifte
10. januar 2019 - 16:34 #6
hej vi har nu prøvet at tage blæserne ud som ikke er tilsluttet nogen fan hub... og så stoppede lyden. (kan man sprænge led pæren i blæseren hvis man vender stikket forkert? kan bundkortet evt. tage skade af dette altså omvendt stik?)
10. januar 2019 - 16:37 #7
er der overhoved et sted man kan stikke blæseren ind i motherboarded... blæseren har 3 huller men vi kan kun finde 4 pins på motherboarded