Avatar billede Martin O Praktikant
12. januar 2019 - 14:33 Der er 2 kommentarer

Yousee Router arbejde sammen med Ubiquiti Networks UniFi Trådløst PoE Access Point - 300 Mbps

Hej.

Jeg har en Yousee router som har et netværks navn, og til denne har jeg købt og opsat et Ubiquiti acces point en den anden del af huset, under et andet netværks navn.

mit spørgsmål er så om man kan kombinere dem sammen til et netværk, så jeg er fri for at skulle skifte over til det ene eller andet netværk alt afhængig hvor jeg er i huset?

På forhånd tak.

Vh
Martin
Avatar billede wjens Guru
12. januar 2019 - 17:19 #1
Det burde virke hvis de begge har samme ID og adgangskode, men man hører af og til erfaringer med udstyr, der ikke selv flytter over på den nærmeste/stærkeste når man bevæger sig rundt. Prøv? (eller skift til et MESH system, men så koster det jo).
Avatar billede puren Ekspert
13. januar 2019 - 21:42 #2
intet til hindre for at du gør det, du skal dog som wjens siger søge for at SSID (wifi navn) krypterings-nøgle(passphrase) og krypteringsalgoritme er ens

dog kender jeg ikke det store til UniFi men ved at blande sagem og UniFi er jeg næsten sikker at du kommer at få et reconnect og ikke et hand-off fra et ap til et andet ap

ellers kan jeg varmt anbefale mikrotik router de kan både køre som router og AP og MESH(aldrig leget med det) og de understøtter hand-off