Avatar billede sanne7913 Nybegynder
27. august 2001 - 14:40 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

skærmkort/grafikkort

Hejsa..

Nu må i altså hjælpe mig med min genstridige mand..

Vi har haft en diskussion hos en bekendt, hun havde problemer med sin skærm, og min mand spurgte hvilket skærmkort hun brugte.. hun gav navnet på sit grafikkort, hvorpå min mand svarede, at det ikke var det han mente, men hendes skærmkort..

øhh, så var det lige jeg sagde, at det da var det samme..
næ nej, der fandtes et skærmkort OG et grafikkort.
Hvor sidder så skærmkortet spurgte jeg, det kunne han ikke lige huske..

Jeg holder fast på, at det er det samme, at der ikke findes BÅDE skærmkort og grafikkort, så nu vil jeg lige høre jer..

Som i nok kan se, er vi begge newbee mht hardware.. så engang imellem går bølgerne højt, for vi er lige stædige *G*

Kh Jean

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. august 2001 - 14:44 #1
Skærmkort og grafikkort er to ord for det samme! Kært barn har mange navne! Men det er det samme :-)
Avatar billede maduni Nybegynder
27. august 2001 - 14:44 #2
Det er det samme.

*************skærmkort/grafikkort*********
I/O-udvidelseskort til en pc, der indeholder en grafikkontroller og som opbygger skærmbilledet og leder det videre til skærmen.
Fås i alle størrelser - målt i Mb - og prisklasser. Billedbehandling og spil kræver de største grafikkort.
Avatar billede jhald Nybegynder
27. august 2001 - 14:47 #3
Din mand har tabt... du har ret :)
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
27. august 2001 - 14:54 #4

Tusind tak, så er freden genoprettet, kan være han ikke kan lide svaret, men det kan jeg..;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 15:04 #5
Det var frisk gjort ;o)
Avatar billede dgj Nybegynder
27. august 2001 - 20:35 #6
Skodkort kalder jeg skærmkort og gode kort kalder jeg grafikkort,