Avatar billede mort1 Ekspert
13. januar 2019 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad siger I til denne pc

Bygges af MM Vision
Min 12½ år gamle stationære pc fra MM Vision skal udskiftes inden længe.
Jeg spiller ikke, men laver en smule billedbehandling og ganske lidt videoredigering.
Jeg tænker noget i retning af nedenstående, men er modtagelig for råd og forslag.
Vision Family - Intel® Core™ i3-8100 (Op til 3.60GHz, 6MB cache) Quadcore (Intels 8. generation)
Asus B360M-K Prime bundkort
Vision X2 Black Silent kabine
Samsung 860EVO 500GB SSD
High Definition Audio lydkort
Asus GeForce GTX1050 2GB grafikkort
Windows 10 Home
RAM – 16GB Corsair DDR4-2400 Vengeance LPX RAM
1TB Western Digital (Sata 6Gb/s) monteret som ekstra disk
Be Quiet Pure Rock silent CPU-køler
Corsair TX550M 80plus gold Silent PSU strømforsyning
Asus DVD brænder Black (Bulk)
Stik/forbindelser:
4 x USB3.1 type A porte på bagsiden
2 x USB3.0 porte foran
2 x USB2.0 porte foran
2 x USB2.0 porte på bagsiden
1 x RJ45 ethernet gigabit port
1 x DVI, 1 x HDMI, 1 x Displayport
Hele herligheden løber op i Kr. 6625,-
Avatar billede eurositi Ekspert
13. januar 2019 - 15:29 #1
Prøv at opgradere denne fra Topdata, som starter på 4399 - og med en i5-8400 CPU - og se, hvor du lander prismæssigt:
http://topdata.dk/product.asp?product=12272
... Umiddelbart ser det lidt bedre ud i mine øjne.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. januar 2019 - 18:52 #2
Tak eurositi - Glimrende øvelse.
Det kan stort set lade sig gøre, at bestykke Topdatas maskine præcis som MM Vision maskinen.
Med Vision maskinen opgraderet til i5 bliver resultatet:
Topdata Kr. 7.542,-    -    MM Vision  Kr. 7.321,-
Så det er hip som hap, hvilken jeg vælger, men jeg har som nævnt 12½ års erfaring med min nuværende Vision.
MM Vision har haft til huse i Slagelse de seneste 2-3 år efter en brand, men flytter tilbage til deres gamle adresse i Roskilde området om en måneds tid, så i første omgang satser jeg på, at der kommer nogle flyttetilbud, så bliver beslutningen tager derfra, men rart at vide, at der er et alternativ som matcher på udstyr og pris..
Avatar billede puren Ekspert
13. januar 2019 - 22:11 #3
alt efter hvad du har i den gamle pc af jern så havde jeg nok bare valgt at udskifte nogle dele

en ven har en gammel i7 fra 2009 og der er ingen spil / eller programmer der trækker den i knæ endnu så det var måske en billiger måde
Avatar billede mort1 Ekspert
20. februar 2020 - 14:01 #4
Købte i november 2019 den nye pc hos MM Vision - noget af udstyret var opdateret (fornyet), noget var faktisk, efter min mening, nedgraderet, dog ikke prisen - men det fungerer ok.