Avatar billede lefsa62 Seniormester
14. januar 2019 - 14:12 Der er 11 kommentarer

Login

Hej jeg har en login på min hjemmeside men den er ikke meget værd for hvis de finder ud af hvad for nogle mapper jeg har så kan de skrive dem efter urlen i brovseren. Hvad kan jeg gøre for at man kun kan skrive webcopenhagen.dk i web browseren ikke mere. Så er det også et problem når jeg logger ind og når jeg er kommet på en anden side der er det menuer som jeg vil have at de linker til andre under sider men de vil bare sige at de ikke findes. Hvad er det nogle som kan hjælpe mig
Avatar billede puren Ekspert
14. januar 2019 - 14:54 #1
på alle sider der skal beskyttes skal du jo have et tjek om folk er logget ind eller ej...
så er folk logget ind fint de kan se siden ellers skal sendes videre til login delen af din side og du kan ikke nøjes med HTML du skal op noget server sprog a la PHP
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2019 - 15:12 #2
ja som puren skriver, der skal være en "session" på hver side, som checker om man er logget ind, og hvis ikke, så kan den sende dig til forsiden
Avatar billede lefsa62 Seniormester
14. januar 2019 - 15:27 #3
Min tanke var at jeg ville låse browseren så at kun den url som vi skriver i webbrowseren  vil blive vist og ikke kunne tilføje noget andet. Nej det er jeg klar over for jeg er ved at lave login systemet i php men mener du at hele hjemme siden sksl være i php
Avatar billede puren Ekspert
14. januar 2019 - 15:37 #4
smid det hele i en frame
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2019 - 19:17 #5
I stedet for at opfinde løsninger, så brug fx wordpress til at styre sider.
Hvorfor sidde og kloge på noget, som 'alle' kan bryde på få minutter, når der er brugbare og testede løsninger?
Husk på, at man kan søge på dit domæne, og google viser mange links til undermapper osv.  Det skal du lukke ned for, og du stopper ikke google.
Avatar billede lefsa62 Seniormester
14. januar 2019 - 21:13 #6
Det jeg skal bruge det til er et regnskabs program online
Avatar billede lefsa62 Seniormester
14. januar 2019 - 21:24 #7
Men nu har et problem som jeg kan se mange har som er at localhost "Connection failed: Access denied for user ''@'localhost' (using password: NO)" Surt men er det nogle som har løsning
Avatar billede Slater Ekspert
15. januar 2019 - 09:01 #8
Det betyder at du forsøger at forbinde til din database med et tomt brugernavn. Det kan vi ikke fortælle dig hvorfor sker.
Avatar billede lefsa62 Seniormester
15. januar 2019 - 10:30 #9
Det er rigtigt men laver jeg det om til adgangskode Yes så kommer det bare frem på skærmen istedet for No men ingen ting i databasen 🤔
Avatar billede Pia_Jensen Mester
08. februar 2019 - 10:46 #10
#7 Jeg tror det er fordi du har sat password på din database, men ikke har indtastet password når du forbinder til din database.

Går ud fra du skriver:

$db_host = "localhost";
$db_user = "et_brugernavn";
$db_pass = "din_adgangskode";
$db_name = "dit_databasenavn";

$conn = @new mysqli($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name);

if ($conn->connect_error) {
    die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
}

Eller også skal du fjerne adgangskoden fra databasen og skrive:

$db_host = "localhost";
$db_user = "root";
$db_pass = "";
$db_name = "dit_databasenavn";
Avatar billede lefsa62 Seniormester
08. februar 2019 - 12:14 #11
Problemet er løst det var det dårlige login system jeg lavede et andet