Avatar billede Uvanga Ekspert
15. januar 2019 - 10:13 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Samsung Galaxy siger: "No SIM Card"

Min Samsung Galaxy mobil (>5 år) er pludselig begyndt ikke at kunne registrere SIM kort. Meddeler: "No SIM card" samt "Not registered on network" SIM kort er ok, er testet på anden mobil. Jeg har skiftet SIM kort flere gang på det sidste, kan kontakter i mobil mon tage skade?
Har også netop installeret Whatsapp, men skulle vel ikke have nogen indvirkning...
Nogen bud på hvad det kan skyldes?
Avatar billede Mikael Ekspert
15. januar 2019 - 10:33 #1
Har oplevet det samme på en ældre Galaxy S3.. På den var problemet simkortholderen. Den trykkede ikke simkortet hårdt nok på telefonens kontaktflader.

Om du selv kan gøre noget ved det, afhænger af hvor og hvordan dit simkort monteres. Mit sad i en holder under batteriet.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. januar 2019 - 10:35 #2
Rettelse til #1.. Ikke under batteriet, med VED batteriet ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. januar 2019 - 11:16 #3
Hvis det er som Mikael skriver i #1, så tag et tyndt stykke karton og skær det til i sim-kort størrelse og sæt så simkort og karton (på siden uden kobber) i holderen og skub ind. Den ekstra halve mm kan måske gøre trykke lidt større.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. januar 2019 - 11:31 #4
Enig med #3.. Jeg brugte en lille stump "træ tandstikker" til at klemme simkortet ned mod kontakterne ;)
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. januar 2019 - 16:34 #5
Tak for alle indlæg.
Jeg har prøvet dem, men det hjalp ikke... Selv hvis jeg ydermere trykker hårdt på SIM kort ned mod kontakter.
Så nu må det blive en ny mobilos ;-)
Avatar billede Mikael Ekspert
15. januar 2019 - 17:29 #6
#5  Surt ja.. Men de holder ikke evigt.. Og kan bestemt ikke lide, at der jævnligt "skiftes" simkort..

Har selv måtte indse, at min velfungerende Samsung S3 (2012) ikke er nyeste mere.
Jeg kunne fx. ikke længere anvende mobilepay.. Android 4.3 er udfaset. Hmm