Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2019 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Feedback på hjemmeside (Digitalt bureau)

Hej Eksperter

Jeg er programmør og har i går startet mit første digitale bureau med speciale for programmering. Jeg har arbejdet i døgndrift for at få mit nye site oppe at køre, og synes at resultatet er blevet godt.

Jeg er dog nysgerrig for at vide hvordan I andre oplever min hjemmeside, og om indholdet er forståeligt, indbydende og fyldestgørende.

Link til hjemmesiden: www.datas.dk

I er meget velkommen til at kommentere og give jeres mening til kende.

Mvh Kasper
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2019 - 22:28 #1
det ser godt ud, men jeg har fundet nogle fejl.

"skræddersyet hjemmesider af høj kvalitetet"
skal være "skræddersyede"

" I samråd med dig bestræber vi på at levere en komplet hjemmeside,"
skal være "I samråd med dig bestræber vi os på, at levere en komplet hjemmeside"

ellers ser det fint ud!
Avatar billede Slater Ekspert
15. januar 2019 - 23:04 #2
Der er noget rod med SSL'en - man får at vide at sitet ikke er sikret, hvilket er noget af det første jeg ville kigge på om de havde styr på, hvis jeg skulle hyre et webbureau.

Topbanneret er ikke godt på mobil. Der kommer der lysegrå tekst oven på billeder, hvilket er fuldstændig ulæseligt og ligner noget der slet ikke er testet.

Cookie-banneret i bunden er lidt underligt. Der står at man accepterer cookies ved at klikke OK, men der er allerede sat cookies på det tidspunkt, og man behøver aldrig klikke på OK. Måske burde det omformuleres til, at man giver accept ved at fortsætte med at benytte siden, som visse andre gør.

De fire kvadrater med "hjemmesider af høj kvalitet", "professionel fotografering" osv ser fint ud for det meste, men på opløsninger fra ca 1000 til ca 1330 bliver de vist i to rækker med tre øverst og én under, i stedet for to i hver række. Det er ikke så pænt, og vil se sådan ud på nogle tablets. References-siden har samme problem. Lille ting, men synd at lade stå til.

Og så mere subjektivt er jeg ikke vild med den meget smalle font (oswald) til overskrifter og en langt bredere font (open sans) til brødtekster under det. Det clasher på en grim måde. Men det er smag og behag.

De gule stjerner jeres anbefalingslinje er også for lyse til en hvid baggrund. Det er svært at se hvad det er. Gør dem lidt mørkere eller giv dem en sort outline.

På kontaktsiden er der ikke klart nok feedback, hvis man ikke udfylder alle felter. Det ser ud som om man kan trykke send, men der sker ingenting. Og hvorfor skal man i det hele taget udfylde både e-mail og telefonnummer? En af delene bør være nok, og I er vel interesseret i så mange henvendelser som muligt.

Ellers pæn, rimelig hurtig, bruger HTTP/2.0, og naturligvis vigtigst af alt, det er nemt og hurtigt at finde relevante oplysninger. Fin side.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2019 - 11:11 #3
Umiddelbart bliver jeg nu også en anelse mere end bare en smule skeptisk, når jeg ser "Vi forsikrer dig mod bøder fra Datatilsynet"...?!?
Avatar billede nopsen Ekspert
17. januar 2019 - 15:38 #4
det er efterhånden bare reklame i de fleste af denne type spørgsmål, så spilder ikke min tid på at komme med feedback.
kan som regel kendes på den ensartede ordlyd og manglende respons på hjælpen, som i dette tilfælde.
Avatar billede Slater Ekspert
17. januar 2019 - 15:55 #5
#4: Lige i dette tilfælde har opretter lavet et par andre spørgsmål om almindelige ting, så jeg lader tvivlen komme det til gode, men du har ret generelt.

Det mest irriterende er, at Eksperten så nemt kunne stoppe meget af det ved bare at tilføje rel="nofollow" til alle links i spørgsmål og kommentarer. Det vil ikke udrydde det, men det vil fjerne det meste af incitamentet til at lave reklame-posts.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2019 - 18:38 #6
Hej Alle sammen.
Beklager sent svar, da jeg har været optaget.
Jeg er super glad for at I har kommet med feedback til min hjemmeside. Særlig tak til Slater for et godt dybdegående feedback.

Til "Nopsen". Du har ramt helt forkert. Min intention er ikke at promoverer mig på denne side. Tvært imod har jeg bevidst valgt at få feedback herfra, fordi 99.9% af brugerne er computernørder, som nok ville lave deres ting selv? Hvordan skulle man ellers få feedback, hvis man har brug for det?
Avatar billede Slater Ekspert
17. januar 2019 - 19:31 #7
#6: Jeg tror absolut ikke du skal tage hvad nopsen sagde personligt, og det er ikke fordi du ikke må bede om feedback her.
Problemet han omtaler er bare, at der er mange der opretter "spørgsmål" herinde, hvis eneste formål er at skaffe noget linkværdi til deres sites, og de er ikke interesserede i reel feedback, så det ærgerligt at bruge tid på at svare dem, blot for at opdage at det var sådan noget. Det er let at blive lidt kynisk, især når Eksperten ikke gør noget for at stoppe det.

Men du skal endelig blive ved med at efterspørge feedback her, når det er noget du tager til dig.
Avatar billede nopsen Ekspert
17. januar 2019 - 23:27 #8
som Slater så fint beskriver omstændighederne var det ikke ment personligt, og jeg lægger mig fladt ned og undskylder at min mistanke gik ud over dig.
Avatar billede Nicolai.na Praktikant
18. januar 2019 - 13:03 #9
Jeg synes dit site er super flot og godt lavet.