Avatar billede Thomasrn Seniormester
17. januar 2019 - 23:38 Der er 5 kommentarer

disable button

er i gang med at lave en side hvor man logger ind med sin bruger hvor der skal være en knap man skal kunne trykke på en gang dagligt altså ikke 24 timer men når date ændre sig eks 2019-01-17 så når date er 2019-01-18 skal man kunne trykke på knappen igen
det eneste kode jeg har kunne finde er denne ved ikke om den kan bruges til at bygge videre på?

<h2>Click</h2>
<form action="" method="POST">
    <button name="click" class="click">Click me!</button>
</form>

<?php
if(isset($_POST['click']))
{
    $date_clicked = date('Y-m-d H:i:s');;
    echo "Time the button was clicked: " . $date_clicked . "<br>";
}
?>
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2019 - 00:58 #1
ved klik er du nød til at gemme datoen og klokkeslæt
ved næste klik, skal du sammenligne de 2 datoer, for at vide om der er gået 24 timer
så du må gemme i en fil eller en database
Avatar billede Thomasrn Seniormester
18. januar 2019 - 08:15 #2
Jeg skal vel gemme dato under users databasen da hver bruger/user skal kunne trykke på den engang om dagen?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
18. januar 2019 - 16:29 #3
#1
>ved næste klik, skal du sammenligne de 2 datoer, for at vide om der er gået 24 timer
ikke helt 24 timer, han skal jo principelt kunne trykke 2019-01-17 23:59:59 og igen trykke 2019-01-18 00:00:01

#2
Ja, det er en mulighed at lasve et ekstra felt i bruger tabellen. (QAD)
du kunne også lave en seperat tabel (ville jeg nok gøre), hvis du feks vil lave noget historik, og slette dem er x dage gamle, via et cronjob.
men du skal stadig sammenligne brugerens sidste klokke slet med aktuelle klokke slet for at se om det er forskællige datoer (2019-01-17)
Avatar billede Kate Praktikant
06. april 2019 - 13:50 #5