Avatar billede hclisbedsted Seniormester
20. januar 2019 - 15:18 Der er 9 kommentarer

virus eller ?

jeg har et problem når jeg åbner min pc, normalt starter den jo med at vise
skrivebordet og så kan man vælge hvad man gerne vil åbne.
nu når jeg starter kommer den med at åbne enten microsoft edge eller hjælp til windows 10 .
foroven i vinduet er der en bjælke hvor der står (tip til microsoft edge og 410 flere)i en lang række.
hvis jeg venter ca 5 min. kører alt normalt, jeg troede først det var en virus, men det kan det vel ikke være når den efter lidt tid kører helt normalt. m.v.h.--h.c.
Avatar billede mort1 Ekspert
20. januar 2019 - 15:26 #1
Er du sikker på, at din startside er valgt
20. januar 2019 - 15:35 #2
lyder sært. Screendump ?
Lyder ikke som virus, men umiddelbart eksekveres der noget ved opstart som ikke plejer at starte.

Nedenstående key definerer hvordan Windows startskærm tager sig ud.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartPage
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
20. januar 2019 - 15:40 #3
vælge startside ved jeg ikke hvad betyder, så meget ekspert er jeg ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2019 - 16:11 #4
Du har fået den ved sidste opdatering og hvis du venter går den væk af sig selv men kommer igen ved ny opstart hvis du straks lukker dem ved hjørnekrydset er den væk og kommer ikke igen.
Avatar billede posten Ekspert
20. januar 2019 - 18:28 #5
prøv at se om der nederst er et felt hvor du får at vide starter ikke igen ved opstart
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
24. januar 2019 - 17:35 #6
jeg arbejder stadig med ovenstående problem,men stadigvæk åbner pc,en enten microsoft edge eller hjælp til windows 10.
jeg tænker på om en løsning på problemet kunde være at jeg lægger alt over på en extern harddisk og så sletter office 2007 og så ligger det hele ind igen, er det noget der dur eller er det en hel gal ide. m.v.h.--h.c.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2019 - 17:56 #7
Prøv at trykke Windows taste + r
Kopier shell:startup ind og se om der er nogle start elementer i mappen der.
Hvis der er det så slet dem du ikke vil have til at starte med Windows
Avatar billede posten Ekspert
24. januar 2019 - 19:56 #8
god ide at fjerne office 2007 men ingen grund til at tro det sku hjælpe på din opstart jeg tror det ku være dit system ikke 100 % magter win 10 er den mon født med windows
hvilken cpu/ram og evt skærmkort har du ??
Avatar billede poko1 Ekspert
24. januar 2019 - 20:20 #9
Jeg tror ikke det kan fjernes da det er en online tjeneste!
https://ibb.co/KVTBQcy
Hvis du vil undgå den kunne du bruge Windows 10 mail det er samme login og password. den indeholder også alle dine Outlook mapper og kontakt personer.
https://ibb.co/02gyK3H