Avatar billede Mikael Ekspert
21. januar 2019 - 10:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Aktivere Win 7 med licens

Jeg har FÅET en "ældre/2009" Acer bærbar..
(Er bevist om, at den er tusse gammel og uden stor værdi) ;)
Den er født med Engelsk Vista pro 32 bit.

Igår installerede jeg en dansk Win 7 32 bit Home..
Mest for at kontrollere, OM den Acer fungere med Win 7.
Det gør den tilsyneladende med ALLE drivere ok.

Så langt er det okay med Win 7.. Men vil gerne teste computeren over en "længere" periode, INDEN jeg "ofre" en aktivering med en købt licens.
(til 119 kr) ;)

Hvad er korrekt. "Se billedet fra idag."
29 dage tilbage eller 2 dage tilbage ??? Og hvad er forskellen ??

https://i.imgur.com/E3ZPFcc.png
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2019 - 10:37 #1
Mit bud er den gør opmærksom om 2 dage men du har 29 inden den bliver ubrugelig.
Avatar billede Mikael Ekspert
21. januar 2019 - 10:58 #2
#1.. Tja nu plejer jeg at aktivere med det samme.. (inden de 2 - 3 dage)

Men jeg mener at huske, at jeg tidligere (flere år siden) ikke kunne anvende den Win efter de 2 - 3 dage.. (medmindre at jeg aktiverede) ????
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2019 - 11:13 #3
se den an ?
er der drivere til den specifikke acer, bør du installe dem!

lad den stå og køre, brug den. hvis den kan køre en hel dag uden at noget fryser, så kan du vel regne med at den virker. 119kr er jo ikke alverden :)
Avatar billede Joachim Dahl Praktikant
21. januar 2019 - 11:21 #4
Du kan ganske lovligt resette graceperiod

slmgr.vbs -dli se nuværende
slmgr.vbs –rearm for reset af perioden og shutdown -r for genstart
Avatar billede Mikael Ekspert
21. januar 2019 - 11:38 #5
#3.. Ja den fungere pt. skam ude mærket..
Alle drivere til Win 7 er installeret. Undtagen en ret ligegyldig til det indbygget Webcam.
Og nej, 119 kr er jo bare "fredagsslik i 2 uger" ;)

Men spørgsmålet gik mere overordnet på, forskellen mellem 29 dage/2 dage.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2019 - 11:43 #6
Jeg tror roligt du kan aktivere den. Her ser du en rigtig gammel Extensa 5235 som ejeren  lige har været og få opgraderet ti Windows 10 Version 1809.
https://ibb.co/s132vRK
Avatar billede falster Ekspert
21. januar 2019 - 13:16 #7
De 2 dage hænger sammen med opfordring til at aktivere, De 29 dage er en nedtælling af den periode, hvor opfordringen kommer. Efter de 29 dage ("graceperioden") mærkes systemet som "ulovligt" og bliver på flere måder ustabilt og opdateres ikke.

Tror jeg nok :-)

(Hvis man vil undgå automatikken kan værdien for "Manual" under registreringsdatabasenøglen

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion \SoftwareProtectionPlatform\Activation

sættes til 1.)
Avatar billede Mikael Ekspert
21. januar 2019 - 13:35 #8
Takker for svar indtil nu..

"Tålmodighed skulle være en dyd" ;)

Så afventer lige et par dage og ser HVAD der sker uden aktivering..

Vender frygteligt tilbage med svar ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2019 - 16:00 #9
Husk at opdateringer til den kun holder et år Michael. Har ikke set noget om hvor længe men "gratis" kan opgradere til en Windows 10 32 bit.
Men måske man kan til dato hvor der er stop på opdateringer til Win 7??
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2019 - 16:43 #10
Fra i formiddag har jeg denne vej opgraderet en Windows 8,1 uden problemer.
og den  er nu Aktiveret så det lykkes stadig.
https://ibb.co/GpfS6Kv
Avatar billede Mikael Ekspert
22. januar 2019 - 12:24 #11
#9  Griner.. Havde forventet en "anbefaling" til Win 10.. ;)

Men NEJ.. I dette tilfælde skal computeren installeres med et " Auto diagnose" program..

Det kan pt. KUN installeres på enten XP, Vista eller Win 7.. (Og KUN 32 bit)

Og da programmet er et "offline", så er fremtidige sikkerheds update totalt ligegyldige ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2019 - 15:36 #12
#11 Kender din holdning Michael, og derfor ikke nogen anbefaling herfra på Win 10 ;-)
Avatar billede Mikael Ekspert
18. juni 2019 - 21:01 #13
Løst: Tak for alle svar ;)