Avatar billede Dennis Hansen Juniormester
21. januar 2019 - 14:57 Der er 10 kommentarer

HJÆLP

Hej alle,

Jeg har lavet et menu system til mit cateringfirma i excel, men da jeg skulle skrive i det i dag - var der noget anderledes end i fredags, som jeg har forsøgt at rette uden held.

Jeg har en hovedmenu, hvor alle dagens menuer bliver skrevet ind i - og den går så videre ud til de forskellige ark med de forskellige dage.

Jeg har altså taget 6-7 felter, flettet dem sammen til et felt og ombryder derefter teksten således at teksten står i midten.

Mit problem er, at nu står teksten længere til venstre således at den ikke er centreret længere. Jeg har lavet det her mange mange gange og mange uger og det har altid været i center. Når jeg åbner de andre 'gamle' uger, er teksten også længere til venstre og ikke i center.

Da jeg åbnede min bærbar, var der intet problem og alt stod fint, men nu efter at have installeret excel på ny, er det samme problem.

Nogle der ved hvad der kan være galt???

Tak :)
Avatar billede TrinoJ. Seniormester
21. januar 2019 - 15:36 #1
Hej Dennis,

I fanen "hjem" under "Justering", tror jeg du vil kunne rette det.
Avatar billede Dennis Hansen Juniormester
21. januar 2019 - 17:18 #2
Jeg kan ikke finde den fane :(

Jeg vedhæfter et billede, så du kan se hvad jeg mener:
https://www.dropbox.com/s/bc8moi0e8htjfd4/Sk%C3%A6rmbillede%202019-01-21%20kl.%2017.17.19.png?dl=0
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2019 - 17:19 #3
Flettede celler er noget skidt :-)

Har du 7 celler, så skriv i den midterste og centrer teksten.
Avatar billede Dennis Hansen Juniormester
21. januar 2019 - 17:37 #4
Det virker heller ikke :(
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2019 - 17:53 #5
Er teksten i celle ´Hoved Menu´!B3 formateret?
Avatar billede Dennis Hansen Juniormester
21. januar 2019 - 17:56 #6
Hvad vil det sige? :o)
Avatar billede Dennis Hansen Juniormester
21. januar 2019 - 17:57 #7
Nu har jeg åbnet et helt nyt dokument, skrevet teksten selv og kun brugt en celle, men så sker der præcis det samme!

https://www.dropbox.com/s/vg7ycw7y6x6el90/Sk%C3%A6rmbillede%202019-01-21%20kl.%2017.54.28.png?dl=0
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2019 - 18:10 #8
Kan du evt. sende arket på E-mail ?
Avatar billede Dennis Hansen Juniormester
21. januar 2019 - 18:11 #9
Det kan du tro :)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2019 - 18:28 #10
brug libreoffice, open office.
der sker aldrig noget uventet lort