Avatar billede Morten Bartelsen Juniormester
23. januar 2019 - 15:29 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fast nummerering i højre side

Hej med jer

Jeg håber I vil hjælpe mig :)

Jeg har et Sheet dokument, men tænker at det er ens med Exel. Jeg har lavet et ark til forskellige prioriteter.. og i højre side er der en kolonne der nummereret fra 1 til 100
Tanken er at opgaverne er sat ind efter vigtigheden af opgaven og ude til højre kan man se om det er prioritet 1 eller 20..  Rækken fra 1 til 100 skal ikke ændres selvom man flytter op og ned på de forskellige prioriteter. Hvordan låser jeg den kolonne så den ikke flytter sig med?
Avatar billede store-morten Ekspert
23. januar 2019 - 15:54 #1
Prøv: =RÆKKE() i en celle

G5: =RÆKKE() vil give 5
G5: =RÆKKE()-4 giver 1 Fyld ned til 100 (G104)
Avatar billede Morten Bartelsen Juniormester
23. januar 2019 - 21:08 #2
Tak Morten.. jeg er dog ikke helt sikker på at jeg forstår men prøver naturligvis lige i morgen :)
Avatar billede store-morten Ekspert
23. januar 2019 - 21:19 #3
=RÆKKE() giver række hvor formlen står, f.eks. formlen i G5 vil give 5

Hvis din nummerering så skal starte med 1 i celle G5 trække vi 4 fra.
Avatar billede Morten Bartelsen Juniormester
24. januar 2019 - 08:41 #4
Det virker super.. dog med den ene lille ting. Når man tilføjer en ny række så står den uden nummer. Kan det tilføjes så det sker automatisk? :)