Avatar billede lurup Ekspert
24. januar 2019 - 00:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fyld farver i et felt fra et andet ark

Jeg har et ark hvor min farver  i her celle skal være rød eller grøn alt fra hvad der står i et andet ark i samme projekt.
I det andet ark har jeg lavet drop down med ja og nej hvor cellen er lavet betinget rød og grøn ud fra min valg.

Kan jeg føre farven videre ??
Avatar billede store-morten Ekspert
24. januar 2019 - 05:41 #1
Prøv på Ark1:
='Ark2'!$A$1="ja"
='Ark2'!$A$1="nej"
Avatar billede lurup Ekspert
24. januar 2019 - 13:53 #2
Det er kun farven jeg skal have med over ( er lavet som en betinget formatering)
Avatar billede store-morten Ekspert
24. januar 2019 - 14:23 #3
Nemlig 😉
Betinget formatering: Brug en formel.... sæt farve  ved ja/nej

Farver på ark1 hvis ja/nej på ark2.
Avatar billede lurup Ekspert
24. januar 2019 - 14:53 #4
Der hvor farven skal slå  i gemmen er i en kalender hvor jeg forsat skal bibeholde tal for datoen fx 3 maj
Avatar billede lurup Ekspert
24. januar 2019 - 15:07 #5
Prøver lige med filen her

https://ufile.io/4gx6f

Hvis vi bruger den 3 maj som test.
Alle mine dage skal være grønne i kalenderne  og når maskine 3 er optaget skal datoen i kalenderne for den 3 maj blive rød.
kalenderne kan se af kunder der gerne vil leje en maskine og fane for maj mdr kan kun ses og redigere af ejerne
Avatar billede store-morten Ekspert
24. januar 2019 - 19:05 #6
På arket: Hentet kalender, i celle F13 sæt fyld farven til grøn.

Betinget formatering i celle F13:
Brug en formel....: =Maj!$D$15="Optaget"
sæt rød fyld farve
Avatar billede lurup Ekspert
24. januar 2019 - 21:02 #7
Hej

Hold da op...det virker 100 %...
Bøvler lige med at få det til at virke i google sheet.....den vil ikke lige formateringen med over

1000 TAK
Avatar billede store-morten Ekspert
24. januar 2019 - 21:51 #8
Tænk over din opbygning!!!

Kalender --> firkant og
Fane Maj --> kolonne

I 2019 ligger 3 Maj i celle F13 og henviser til D13
Det går galt i 2020
Så er 1 Maj i celle F13 og henviser stadig til D13 ( 3 Maj )
Avatar billede lurup Ekspert
24. januar 2019 - 22:14 #9
Det hele virker fint i Excel online....TAK

Ved du hvordan jeg kan have min ene fane være vis i en anden projekt ?

Det skal nemlige kun være det ene fane der skal være synlig for alle og tænker det er måden jeg kan styre det på