Avatar billede lail Forsker
24. januar 2019 - 09:53 Der er 7 kommentarer

Betinget formattering

Jeg har nogle semester planer
tegnede"gantt" diagrammer i Excell

I kolonne A;B og C er der ugenr, dato og dag
Og så er der aktiviteter derud af for hver enkelt klasse og semester

Nu vil jeg gerne at der per automatik skal en kraftig sort line hele vejen OVER
når der står man i kolonne C

Samt en kraftig sort linie hele vejen UNDER når der står fre i kolonne C

Ellers ville jeg skulle lave nye linier manuelt for hver gang jeg skal lave et nyt halvår

Laila
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
24. januar 2019 - 10:03 #1
=$C2="man"  og gælder for $D$2:$Q$200

Jan
Avatar billede lail Forsker
24. januar 2019 - 10:31 #2
kan finde ud af at lave det med en rød streg men ikke fed - men det kan være det må være et kompromis - men det er godt nok ikke særlig markant og svært at se

Laila
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
24. januar 2019 - 10:48 #3
lidt vba kan måske hjælpe!!
Avatar billede lail Forsker
24. januar 2019 - 10:53 #4
ja hvis man var god til dette ;O))
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
24. januar 2019 - 10:56 #5
Tror man kan lave en makro der tilpasse betinget formatering så den kun skal køres en gang!!

Jan
Avatar billede lail Forsker
24. januar 2019 - 11:03 #6
hvad så når man kopierer F19 til F20 og F21

Set volder mig også lidt problemer sådan generelt
Avatar billede lail Forsker
24. januar 2019 - 11:13 #7
jeg har også det problem at jeg et par steder skal sætte en anden type streg . Så oficielt studiestart markeres, for hver klasse.
Og kan se at 2 steder er der sammenfald hvor der er streger - og så kan det ikke overskrives

Hvis Jeg laver de kraftige linier manuelt vil det drille npr jeg kopierer fra F19 til F20 osv og jeg skal lave nye linier hver gang og det er noget rod for jeg skal også flytte alle mine farvede felter