Avatar billede SommerFyr Seniormester
24. januar 2019 - 11:17 Der er 3 kommentarer

Abonnement Script

Hej

Jeg er ved at lave et Abonnement system som skal holde lidt styr på et par Abonnement, og her har jeg så to tabler

Member
.MemberID
.MemberName
.MemberSaldo

Nember_Abonnement
.AbonnementID
.AbonnementName
.AbonnementNext
.AbonnementSaldo

Jeg har denne del til at virker
UPDATE `member`,`member_abonnement` SET `member`.`MemberSaldo`=(SELECT SUM(`AbonnementSaldo`) FROM `member_abonnement` WHERE `AbonnementNext`<=CURRENT_DATE AND `MemberID`=`member`.`MemberID`)

Nu skal jeg så have AbonnementNext updater DATE_ADD(`member_abonnement`, INTERVAL 1 Month)

Men her kan jeg bare ikke få til at virker det hele skal køre i en EVENT

Håber der er en der kan hjælpe mig vider..
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. januar 2019 - 15:14 #1
burde din structur ikke se ca sådan ud ??

Member
.MemberID
.MemberName

Abonnement
.AbonnementID
.AbonnementName
.Pris

Nember_Abonnement
.Nember_AbonnementID
.AbonnementID
.MemberID
.AbonnementNext
.AbonnementSaldo
Avatar billede SommerFyr Seniormester
24. januar 2019 - 15:33 #2
Jo hvis det kan hjælpe på det.
Så jo for jeg kan bare ikke få den til at updater efter den har trukket..
Jeg har også prøve men nåde med en bilag og det kan jeg heller ikke helt for til at virker.. da jeg vil have den til at løbe alle abonnement igemmen og opkræve dem og der efter updater dem.. men hvis du har en beder måder er du mere en velkommen
Avatar billede SommerFyr Seniormester
25. januar 2019 - 02:12 #3
Har du et bud på hvordan du ville lave sql ?
Min ide var mere fordi de Abonnement blive hævet på en bestem dag. men hvis din måde virker er det jo alle tiders..