Avatar billede chiefbigchief Mester
24. januar 2019 - 14:50 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Organisering af filmklip

Har mange korte filmklip som jeg har brug for af få organiseret, så jeg kan finde dem igen når de skal klippes sammen.
Jeg forestiller mig at der til hvert klip skal være en kort beskrivelse af hvad klippet indholder.
Hvordan griber dette an på på smarteste måde.
Jeg arbejder på en Mac.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2019 - 14:59 #1
jeg vil nok bare tonse alle klip ned i en mappe, og så have et regneark med
dato for optagelse, kort navn, filmnavn, beskrivelse, link til klip
så kan du dels sortere på klik i en film (udfyldes når film laves), eller søge på ord i beskrivelse, og så bare kopiere link-adressen til der, hvor du skal bruge filmstumpen.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2019 - 15:00 #2
du skal vide hvor dine filer er placeret.
lav da bare en mappe der hedder film, og læg dem der.
så kan du lave en textfil pr film, der hedder dem samme som film filen

men er det nødvendigt ?
kan en mac ikke vise thumbnails af video filer ?

eller er der et fornuftigt program her, til at styre tingene med
https://www.nchsoftware.com/slideshow/index.html?kw=best%20slideshow%20software%20for%20mac&gclid=EAIaIQobChMIpK-ggsqG4AIVD9myCh2EQQ2YEAAYASAAEgJ_fvD_BwE

men altså, smid alle film i en MAPPE!
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2019 - 15:02 #3
og hvis du vil klippe dine film sammen osv, er der
https://www.nchsoftware.com/videopad/index.html
Avatar billede chiefbigchief Mester
24. januar 2019 - 15:07 #4
Tak for det, det var også sådan ca. den metode jeg havde tænkt mig.