Avatar billede jesfriis Novice
26. januar 2019 - 09:03 Der er 6 kommentarer

fjernsupport

nogle der ved om man kan fjern installere og formatere sin pc ? Ex via Teamwiver  ?
Avatar billede stjans Guru
26. januar 2019 - 09:07 #1
Man kan næppe formatere, da du af gode grunde mister forbindelsen, når TeanViewer bliver slettet....
Avatar billede jesfriis Novice
26. januar 2019 - 09:10 #2
nej men findes der måske en anden måde eller?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2019 - 10:13 #3
så skal du have et image liggende som du reetablerer - det vil kunne genstarte med fx teamviewer aktiveret, så du kan logge ind på den igen og lave finpudsning af opsætning. Når du reetablerer med image, så sparer du formatering, og taber derfor ikke kontakten på et kritisk tidspunkt.
Et image kan ligge på en lille partition for sig, så det ikke overskrives (det er ca som når man reetablerer en mobiltelefon)
Avatar billede 450025 Ekspert
26. januar 2019 - 10:51 #4
jesfriis . Helt ærlig jeg er lidt forvirret av spørsmålet til Tråstarter her, Teamviewer er så vith jeg vet et verktøy som man kan bruke om en Venn eller et annen famiie medlem står fast med et problem på computer.

Da er det flott at claes57 stiller opp å sier greit jeg skal hjelpe deg, for han kan dette.

En kort forklaring til den som har problemet, sådan gjør du det, utveksler iP adresser og coder begge 2, så overtar han din computer  Dere kan communisere underveis om nødvendig.
Claes57 overtar da din computer løser oppgaven for deg, når alt er gjort er du blitt en erfaring Rikere og så avslutter man men husk å takke for hjelpen da..

Flott at du tok opp dette emne tror andre også kunne trenge og vite hvordan Teamviewer virker.

Om en kunne vise til en artikkel eller stiller opp en enkel forklaring hadde det vert flott tror jeg  klart det er en jobb men med 25 til 35 svar og spørsmål i en tråd så går dette også, men tros dette så er dette nyttig for flere andre også i dette Forum.

Håper ikke jeg har misforstått spørsmålet, men Teamviewer er kun et verktøy husk det, programmet løser ingen ting men den som har erfaring og kan gi svar er dette nyttig. Og da sier jeg bare lykke til.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2019 - 11:38 #5
Uanset hvordan man skal fjernbetjene en pc skal der i den anden ende altid være en der kan udføre ting man bliver bedt om at gøre.
Image er en rigtig god måde at gøre det på da alt kommer på plads når det rulles tilbage. Har ikke selv prøvet om en "nulstilling" af pc kan udføres med Teamviewer uden indblanding fra en bruger ved pc. Har ikke brugt denne funktion. Umiddelbart vil jeg tro der skal være nogen form for kommunikation mellem den der vejleder og udfører.
Så jeg vil anbefale at man bruger Image som der foreslås i #6
Avatar billede 450025 Ekspert
26. januar 2019 - 13:46 #6
# 220661 Det første du skriv er korrekt vedkommende bør nok kunne det dette programmet elles blir der ingen hjelp. Og spør jeg deg som driv med data om du  kan hjelpe meg med noe som jeg ikke får til så ok så svar nei.
Mitt svar det er en fin løsning.

Du har utrolig god kjennskap til bruk av computer, klat du kan svare nei, dette gidder jeg ikke Sorry.

Nu tror jeg ikke på det at du er avvisende om jeg spør deg? Men dette gjeller ikke bare meg, der er mange der ute som sliter med data og sliter med ting som både du og jeg kan.
Last ned da vel, det samme gjør motparten du skal rett og slett overta hans computer og løse oppgaven du hvis du kan?  Kan du ikke så svar da verre er det ikke.
Kommunikasjon der har vi mange valg i dag og det vet du, har han på forhand fortalt deg hva problemet er, det behøvs ikke være  0 still computeren det treng man ikke Teamviewer til men der kan være mange andre ting også som jeg tror fint du klare med din erfaring.

Ikke alle har den erfaring som du til og fikse en computer. Men ok. Det var bare et forsøk ut i fra min erfaring men er der ingen som trenger en slik løsning da glemmer vi det bare, jeg bruker det selv og det funker helt utmerket det.
Og jeg sier igjen dette er et verktøy er det satt ordentlig opp så funker dette.

Arne.