Avatar billede grzona Ekspert
28. januar 2019 - 07:42 Der er 6 løsninger

memory card til nokia 3.1

hej eksperter.

jeg kan ikke finde rund i junglen bla hos trendyphone og andre stedere mht til memory card. så jeg er bange for at købe et der slet ikke passer.

Passer alle memory card til alle mobiler eller hvad?

jeg har set den her - https://www.avxperten.dk/micro-sd-kort/32-gb-hukommelseskort-micro-sdhc.asp
hos avXperten, men jeg aner faktisk ikke om den passer i Nokia 3.1 for det skriver de jo intet om :-O
såååå1

håber der sidder nogle mobil nørder derude:-)

på forhånd tak
peter
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2019 - 08:00 #1
Kort og godt det passer  Men brug Telefonens Wi-Fi overførsel de tåler ikke at blive flyttet frem og tilbage mellem adapteren og telefonen,
Avatar billede grzona Ekspert
28. januar 2019 - 15:52 #2
men min ide er at lade memory cardet blive siddende i nokiaen ?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2019 - 16:24 #3
Derfor også min kommentar Til det USB udstyr der følger med Men prisen passer jo.
Avatar billede puren Ekspert
28. januar 2019 - 16:43 #4
#1 tro ikke at mine kort har fået det memo med at de ikke kan klare det

jeg har talrige gange flyttet det fra en pi til mobil til computeren og tilbage til en pi..
selvføgelig er jeg underlagt hvad nand flash celler kan klare
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. januar 2019 - 18:43 #5
Først og fremmest - specifikationerne for din Nokia 3.1 kan læses her: https://www.gsmarena.com/nokia_3_1-9215.php

Der står bl.a. Card slot    microSD, up to 256 GB - så det MicroSDHC kort på 32GB du har fundet, bliver ikke noget problem. SDHC er et almindeligt  "SD kort" men fortæller med HC at det er High Capacity, på 32GB eller der over.

Men som ekstra hukommelse, skal du selv sætte dine apps op til at bruge kortet - det kan være et frygteligt besvær. Hvis du vil udnytte kortet bedst muligt, er du nødt til at nulstille din telefon MED kortet i. Så vil Android bedre kunne udnytte det.

Pokos kommentar dækker over den USB-adapter der følger med - den kan bruges til at flytte billeder fra telefon til PC. Men der findes i forvejen et væld af måder at gøre det på, så brug du fortsat din foretrukne metode.
Avatar billede grzona Ekspert
01. februar 2019 - 21:30 #6
troede ikke det kunne være så besværligt. troede bare man kunne bestille det her -
https://www.avxperten.dk/micro-sd-kort/32-gb-hukommelseskort-micro-sdhc.asp

og smække i min Nokia 3.1. men at apps skulle sættes op til det det overrasker mig:-(