Avatar billede kijoha Novice
28. januar 2019 - 17:10 Der er 3 kommentarer

Ingen 5.1 lyd fra tv og chromecast

Jeg har over weekenden ikke kunne få lyd fra mit samsung ue55es7005 tv ned til mit harman kardon bds 800/230.
Fik prøvet at gøre en masse for at få det til at virke, men det viste sig st det var mit optisk kabel der var i stykker. Så efter nyindkøbt kabel kan jeg nu få lyd ud af 2 af de 5 højtalere. (Har selvfølgelig testet med en film som kører 5.1 lyd)
Har snakket med harman kardon support som skyder den over på Samsung. jeg har snakke med Samsung.
Samsung mente jeg skulle købe et nyt HDMI kabel. Det er gjort nu men det virket ikke. Nu siger Samsung at selvom mit tv godt kan udskyde 5.1 lyd, så må der være en begrænset kompalitet mellem tv og anlæg. Den forklaring synes jeg bare lyder underlig.
Alt bliver streamet fra Chromecast.
Hvad tænker i jeg kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2019 - 21:10 #1
Noget så gammel som Harman Kardon BDS 800/230 understøtter den ikke særlig meget.

Det bedste vil nok være, at bruge fra TV fra TV'et optisk digital output og tilslutte det til optisk digital input med Harman Kardon BDS 800/230.

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201203/20120327094306342/01_EPDVBEUE_ENG.pdf
- Ref.: side 11.

Hvad angår brug måske HDMI 3 indgang med Chromecast.

Havde dit lydanlæg HMDI ARC, ville det være optimalt bare at bruge fra TV med HDMI 2 som har ARC.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2019 - 21:11 #2
Avatar billede kijoha Novice
28. januar 2019 - 21:29 #3
Jeg bruger optisk kabel fra tv til anlæg. Det giver kun lyd i 2 højtalere.
Jeg vil prøve at putte Chromecast i HDMI 3, men hvad er årsagen til du råder mig til det?