Avatar billede Emir Praktikant
29. januar 2019 - 10:49 Der er 1 kommentar

Er der nogle guides?

Kære Alle

Har I nogle guides til Php programmering, hvor jeg kan lave en prisberegner funktion som på denne hjemmeside: https://www.hjemmesideeksperterne.dk/
Avatar billede Slater Ekspert
29. januar 2019 - 12:46 #1
Nu kan jeg ikke se hvordan den fungerer uden at udfylde og indsende navn og kontaktoplysninger, hvilket jeg naturligvis ikke vil - det vil også være tarveligt over for det firma. Men jeg gætter på den giver et prisoverslag til sidst?

I så fald er selve beregneren jo ultrasimpel at lave. Der skal du bare have defineret nogle priser for de forskellige valg og lægge dem sammen ud fra valgene. F.eks.:

<?php
$steps = [
    0 => [
        0,
        1000,
    ],
    1 => [
        0,
        2000,
        30000
    ]
];

$choices = [1, 0];

$sum = 0;

foreach ($steps as $i => $step) {
    $sum += $step[$choices[$i]];
}

echo $sum . ' kr';

Så skal du bare udfylde $choices med de valg man tager fra front-enden, og så naturligvis lave en front-end hvor man kan vælge de ting, hvilket også er simpelt nok men ikke PHP-relateret.

Er det noget specifikt eller helt andet du ønsker hjælp med?