Avatar billede Jolles Professor
31. januar 2019 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gæst kan læse administrators dokumenter

windows 10, office 7
Jeg har en administratorkonto, som kun jeg har pw til, og en gæstekonto uden pw. Når jeg logger af administratorkontoen, logger jeg ind på gæstekontoen, så den er klar til brug af andre.

MEN, gæstekontoen kan uden problemer læse administratorkontoens  dokumenter - det opdagede jeg i går, da jeg kiggede i gæstekontoens dokumentmappe.
Hvad har jeg gjort forkert?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2019 - 11:34 #1
mappen er delt til alle
lav share reglerne om på den
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. januar 2019 - 13:12 #2
Dokumenterne er som sådan ikke sikre fra andre. Det afhænger af hvor på PC´en dokumenterne ligger.

Hvis de ligger under administratorens brugerprofil, vil andre normalt ikke kunne tilgå dem, og derfor ikke kunne åbne dem.
Men ligger de uden for brugerprofilen, skal du højreklikke på mappen, vælge egenskaber, fanebladet "Sikkerhed", og her sætte, hvem der må gøre hvad i mappen - altså sætte administrator brugerprofilen til at måtte alt, og fjerne de øvrige brugere, der derved ikke får rettigheder i mappen.

Alternativt skal du sætte rettigheder på alle filer individuelt, hver gang du opretter en ny.... - men det vil altså være en kluntet løsning.
Avatar billede Jolles Professor
07. februar 2019 - 16:04 #3
Tak for altid beredvillig assistance.