Avatar billede luffe1955 Seniormester
31. januar 2019 - 11:09 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Bios

hej jeg har fundet en nyer Bios version på ASUS hjemmeside der passer med Bundkort
har hentet den det er en ROM fil ?
der er ingen forklaring til hvordan man behandler denne fil
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2019 - 11:33 #1
det er faktisk en dårlig ide at flash bios om. du risikerer en computer der ikke virker.
https://www.gamersnexus.net/guides/1572-how-to-flash-bios-on-asus-board
Avatar billede luffe1955 Seniormester
31. januar 2019 - 11:35 #2
okay men jeg har prøvet at geninstallere Windows
kort tid efter Chrasher den og så kan den ikke starte igen
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2019 - 13:14 #3
du skal prøve at google på de informationer der er i crashlog
Avatar billede luffe1955 Seniormester
31. januar 2019 - 13:23 #4
tak det prøver jeg
Avatar billede luffe1955 Seniormester
31. januar 2019 - 13:33 #5
hvordan kan jeg importer Romfil til bios
Avatar billede Pia_Jensen Mester
31. januar 2019 - 14:17 #6
Det kræver et program, der enten køres i Windows eller i DOS.

Hvis det skal køres i DOS så kan det evt. køres fra bootable CD eller en bootable USB-pen.

Det kan være ASUS har lavet et program der kan det. Men hvis den ellers virker som den skal så er det en dårlig ide at foretage flash bios om som det bliver nævnt i #1
Avatar billede mort1 Ekspert
31. januar 2019 - 15:06 #7
Det var måske lidt tidligt du markerede, at der var en løsning - og i mine øjne kan "Tak det prøver jeg" ikke i sig selv være løsningen !
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2019 - 16:07 #8
#7 Nej.

#5 Vil tjekke for hardware for fejl først, og ville starte med harddisken inden man prøver at flashe en bios.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
31. januar 2019 - 16:40 #9
Jeg vil lige sige at jeg har tjekket både den gamle HD og den jeg har sat i
der er beskadiget Sektorer på den gamle derfor crashede den hele tiden
den anden lidt ældre også har jeg tjekket for fejl med samme  program CrystalDiskInfo Den disk er helt i orden.
Nu haar jeg prøvet atter en gang og installerer Windows, men jeg hentede alle driver manuelt og installerede dem med det samme inden jeg genstartede maskinen .
Det ser ud til at den foreløbig køre, har opdateret Windows v. 1803 og nu kørende v.1809 så jeg håber det bedste lige nu
Avatar billede luffe1955 Seniormester
01. februar 2019 - 16:16 #10
Hurra så lykkedes det