Avatar billede steen_hansen Forsker
31. januar 2019 - 20:45 Der er 1 kommentar

Sæt - (minus) foran værdi, hvis værdien er mindre end 12 (password skal være på mindst 8 karakterer)

Jeg har nogle tekstfelter til login. Her skal password være på minimum 8 karakterer, maksimum 20.

For at tælle karakterer, har jeg følgende script:

Først en definition af længden på user/pass
<%
    Dim ConstLenUser, ConstLenPassword
    ConstLenUser = 5
    ConstLenPassword = 20
%>

Herefter en funktion, der tæller antal af karakterer og smider dem i en variabel. Hele siden:

<html>
<head>
<script>
function showLenUser() {
document.getElementById('countdownuser').innerHTML = <%=ConstLenUser%> - document.getElementById('username').value.length
}
function showLenPassword() {
document.getElementById('countdownpassword').innerHTML = <%=ConstLenPassword%> - document.getElementById('password').value.length
}
</script>
</head>

<body onload=" showLenUser(); showLenPassword();">

<form>
<input type="password" class="form-control" name="password" id="password" placeholder="Minimum 8, maksimum 20 karakterer" onkeydown="showLenPassword();" onkeyup="showLenPassword();" onchange="showLenPassword();" onfocus="showLenPassword();" onblur="showLenPassword();" minlength="8" maxlength="20">
<span id="countdownpassword"></span>

</body>
</html>

I nogle browsere bliver border rød, hvis der ikke er indtastet mindst 8 karakterer. I andre sker der intet, selvom minlength = 8. Så jeg vil gerne kunne sætte et - (minus) før <span id="countdownpassword"></span>, hvis <span id="countdownpassword"></span> er mindre end 12. Er countdownpassword = 12 eller mindre, er der indtastet minimum 8 karakterer. Nogen der kan hjælpe?

PS: function showLenUser() er ikke så væsentlig. Kun showLenPassword()
Avatar billede steen_hansen Forsker
31. januar 2019 - 20:47 #1
Overskriften er forkert, håber I har set det:

Sæt - (minus) foran værdi, hvis værdien er større end (ikke mindre end) 12 (password skal være på mindst 8 karakterer)