Avatar billede Bystrup Juniormester
01. februar 2019 - 15:41 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skal jeg vælge

Jeg har en Computer der er ved at være lidt forældet.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 quad cpu Q6600
Jeg har 2 slots til DDR2 ram, og kan derfor ikke opgradere til feks. 16 gb ram.

Mit spørgsmål er: Jeg ved ikke hvad for et nyt (ikke alt for dyrt ) motherboard jeg skal vælge for at få computeren nogenlunde op til de standarder de fleste kører på nu. Håber nogen vil svare mig på det, eller give mig nogle steder jeg kan læse om problemet.
Avatar billede Slater Ekspert
01. februar 2019 - 15:44 #1
Det er en lidt mærkelig måde at vælge det på.
Når du opgraderer dit motherboard, vil du også være nødt til at købe en ny CPU, da den bruger en gammel socket. Med en Core 2 er det nok heller ikke nogen dårlig idé. Men normalt vil du først finde ud af hvilken CPU du vil have, og derefter vælge et motherboard der passer til dens socket. Det giver ikke rigtig mening at gøre det omvendt.
Avatar billede cht22 Professor
01. februar 2019 - 15:54 #2
Hvis det var mig der skulle købe ny PC så ville jeg købe dette:

CPU:
Intel Core i9-9900K Coffee Lake S CPU - 3.6 GHz - Intel LGA1151 - 8 kerner - Intel Boxed
ca. 4.400,-

Bundkort:
ASUS PRIME Z390-P Bundkort - Intel Z390 - Intel LGA1151 socket - DDR4 RAM - ATX

Styresystem:
Microsoft Windows 10 Pro 64bit Dansk

RAM DDR4 2x 8 GB

CPU-køler - Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Køler - Luftkøler - Max 31 dBA
299,-

PSU
?

Harddisk:
Evt. køb af M.2

Kabinet
?

Kontroller lige om det passer samme det hele...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2019 - 15:55 #3
Komplet sælger "opgraderingspakker". Så alt efter hvad man bruger pc til vælger man pakker
https://www.komplett.dk/category/10297/hardware/pc-komponenter/saml-selv-pakkeloesninger/opgraderingspakker?nlevel=10000%C2%A728003%C2%A710293%C2%A710297&hits=48
En ting du skal være obs på er om din forsyning kan bære opgraderingen
Avatar billede Bystrup Juniormester
11. februar 2021 - 19:36 #4
Jeg vi gerne undskylde min forsømmelighed. Har aldrig ville løbe fra ansvar. Var bare ikke bevidst om opbygningen af Experten. Jeg skrev når jeg havde problemer og ønskede ikke at skride det mindste. Med venlig hilsen  Niels