01. februar 2019 - 19:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at logge på windows 10

Hej Jeg sidder med min afdøde svogers computer.
mit problem er at vi har behov for at komme ind i den og hente nogle oplysninger
kan jeg komme ind i den bag om koden

Klaus
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2019 - 20:08 #1
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. februar 2019 - 21:18 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2019 - 21:26 #3
glipper alt andet, så boot på en live-cd (eller usb) med fx mint-linux. Så kan du frit tilgå alt på pc, og kopiere filer. Krypterede filer er dog stadig krypterede.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
01. februar 2019 - 23:31 #4
Eller man kan pille harddisken ud og sætte den i en anden maskine eller i en USB-adapter https://www.av-cables.dk/usb-2-0-til-sata-adapter/usb-2-0-til-ide-sata-converter.html
Avatar billede falster Ekspert
01. februar 2019 - 23:35 #5
Ad #3:

Eller med f.eks. https://www.hirensbootcd.org/

der også har et værktøj til at ændre password

https://www.hirensbootcd.org/howtos/
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. februar 2019 - 06:28 #6
Hvis der er tale om en kode til brugerkonto, kan Lazersoft klare det. Du brænder en USB med programmet, og via bios vælger du USB som boot.
Så kan du reset password, og gå ind på PC uden kode.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2019 - 09:26 #7
Hvis det er filer man skal bruge ville det bedste være at udtage disken og putte i andet system. Har svogers pc kode på både Windows og måske på BIOS så man ikke kan tilgå indstillinger derinde og få boot på andet medie er det kun fra andet system man kan tilgå filer. Krypterede filer kan ikke tilgås uden man er logget på og kender koden til dem.

Men det ser man når man booter på pc. Kommer der kode med det samme er der også kode på bios og så mener jeg at disken skal ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2019 - 10:08 #8
Godt du fik det løst. Indlæg #6 er kommet i "værktøjskassen" :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. februar 2019 - 11:10 #9
Vedr. mit indlæg #6:
Der er en stavefejl i programnavn, det korrekte er: www.lazesoft.com