Avatar billede petert Forsker
02. februar 2019 - 07:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Advarsel om internet sikkerhed i outlook.365

jeg har følgende problem, jeg ikke selv kan løse.
når jeg åbner outlook kommer følgende.
"Advarsel om internet sikkerhed
Den server, du har forbindelse til, bruger et sikkerheds certifikat det ikke kan bekræftes.
Hovednavnet er ikke korrekt
(kanp) vis certifikat
vil du fortsætte med at bruge denne server
ja/nej.
"
Dette er kommet efter jeg har oprettet en mailkonti til en hjemmeside jeg har flyttet til UnoEuro
Hvis jeg trykker vis certifikat kan jeg se
er der 3 faneblade Generalt, Detaljer, Certifikatsti
jeg kan se udsteder er *.unoeuro.ca
spm 1.hvordan løser jeg dette ?
spm 2. er dette evt spam eller andet "snavs"
håber nogle kan hjælpe mig, på forhånd tak.
Petert
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2019 - 09:20 #1
den nye mail account har påført behovet for SSL
https://kinsta.com/knowledgebase/ssl-check/

det er ikke spam! :)

unoeuro har glemt at forny godkendelsen af deres certifikat.
kontakt dem
Avatar billede petert Forsker
02. februar 2019 - 10:55 #2
Tak for indlæg
Jeg kan se at SSL er sat til i opsætning af mailkonti i outlook.
Men ikke i opsætning af mailkonto i unoeuro, under mail konto.
Problemet er at jeg ikke kan ændre/gemme ændringen i unoeuro
Mailopsætning.
Var det en ide at slette mailkonti begge steder og oprette det hele på ny med
SSL rigtigt begge steder. Pt. Der er nogen mail der behøver at gemmes
Mvh
Petert
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2019 - 11:05 #3
prøv!
Avatar billede petert Forsker
02. februar 2019 - 11:56 #4
har prøvet men jeg får ikke mulighed for at sætte SSL op i unoeuro>mailkonto>
der står følgende under fanen
"
Importer mail fra ekstern server
Importer mails fra en anden IMAP-server, til din UnoEuro mail konto. Ingen mails slettes under importeringen.

UnoEuro mail-konto    YY@XX.dk
Ekstern mailserver
mail.example.com:143

Eksternt brugernavn
user@example.com
Ekstern adgangskode

Eksternt IMAP-præfiks
Valgfrit
Overførelsesprotokol    IMAP
Forbindelses-sikkerhed    Ingen  TLS  SSL
                                            *
"

i nederste linje er det forbindelses sikkerhed: Ingen der er markeret.

jeg kan ikke ændre dette ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. februar 2019 - 09:18 #5
Du skal have en ny vejledning til opsætning af mail fra UnoEuro. Det er dem der levere serveren - og dermed kan fortælle hvordan den er sat op. Der er ny portnumre m.m. når der køres SSL.
Hvis ikke de kan levere en opsætning til SSL krypteret forbindelse, ville jeg kraftigt overveje at flytte til en anden udbyder - det er efterhånden mange år siden det blev standard hos mailudbydere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. februar 2019 - 09:18 #6
Avatar billede petert Forsker
05. februar 2019 - 17:12 #7
Jeg kører outlook 365
Hvordan kan det være at når jeg vil ændre indgående og udgående
Server som link fra Ole Madsen siger. Når jeg så vælger næste og afslutter
Vender opsætningen tilbage til nuværrnde opsætning.
Indgående: mail.mitdomaine.dk
Udgående : smtp.mitdomaine.dk
Hvordan kan det være, at den mail fra unoeuro driller sådan.
På samme maskine har jeg 4 andre mailkonti, fra andre udbydere
Disse er der ikke fejl på.( disse ligger på gigahost)
Mvh
Petert