Avatar billede exabb Seniormester
02. februar 2019 - 23:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lære at skrive med venstre

Jeg er højrehåndet, men har fået en lammelse der gør at jeg ikke kan skrive med blyant eller pen længere og derfor må jeg i gang med at lære at skrive med venstre.
Er der nogen gode ideer til hvordan man starer?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2019 - 00:12 #1
Gør ligesom da du gik i skole.
I starten skriver man ikke, man tegner et bogstav af gangen.
Lær at skrive ABC..., ved at skrive et bogstav af gangen, mange gange.
En øvelse I at udvikle en blokbogstav håndskrift.
Først blokbogstaver. efter længere tid udvikler du en egentlig personlig stil (du har glemt hvordan det var i skolen tænker jeg)

For at gøre det til rigtige øvelser, skal du vælge noget tekst, og skrive det af.
Øv dig 15 min om dagen, hver dag, så skulle du gerne se nogle fremskridt :)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2019 - 00:14 #2
du kan tage noget tekst, måske artikler om noget der har din interesse, og forstørre hjemmesiden op, og skriv så af.
03. februar 2019 - 01:04 #3
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. februar 2019 - 10:40 #4
Der findes også forskellige redskaber til venstrehåndede - er selv venstrehåndet - såsom sakse, brødknive, linealer m. m. Sådanne ting gør det lettere i hverdagen, idet mange ting er lavet til netop højrehåndede. Cirka 10 % af alle mennesker er venstrehåndende.

https://www.anythinglefthanded.co.uk/
Avatar billede exabb Seniormester
06. februar 2019 - 22:51 #5
Tusind tak for svarene.
Jeg gør som sidwave skriver i #1, det går langsomt men støt den rigtige vej

Hilsen
John