Avatar billede Non expert Praktikant
03. februar 2019 - 20:43 Der er 8 kommentarer

Ip-konfiguration

Jeg havde ikke internet da jeg loggede på min pc Idag, har prøvet at fixe det hele dagen ved at søge på google osv..

Nå jeg foretager en fejlfinding så siger den:
“Ethernet” har ikke en gyldig IP-konfiguration.

Hjælp hvad skal jeg gøre

Jeg har prøvet alt det der med at gå ind i CMD som administrator
Og skrevet ipconfig /flushdns og alt det der.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2019 - 20:49 #1
Har du i kommandoprompt også prøvet
Først ipconfig /release
Herefter ipconfig /renew  ?
Avatar billede Non expert Praktikant
03. februar 2019 - 20:53 #2
220661, ja, jeg har prøvet det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. februar 2019 - 21:02 #3
Det betyder du ikke har fået en IP adresse af DHCP serveren aka din router.

Genstart din router - får du stadig ikke IP adresse, må du fejlsøge på netværket...
Avatar billede Non expert Praktikant
03. februar 2019 - 21:07 #4
Jeg har prøvet at genstarte min router flere gange, men det hjælper ikke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. februar 2019 - 21:39 #5
Kører du trådløst, så lyder routeren defekt.
Kører du kablet, er der noget galt med kabelforbindelsen...
Avatar billede Non expert Praktikant
03. februar 2019 - 21:55 #6
Ole_madsen
Jeg bruger kabel, men alt sidder som det skal.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2019 - 22:22 #7
du skulle ha ringet til din internetudbyder, det kan være at der har været fejl idag.
:)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2019 - 06:45 #8
Ja, noget er der jo galt.
Har du et andet kabel du kan prøve med?
Er der sket noget siden i går?
Prøv at se om der er lys i link lamperne hvor stikkene sidder. I routeren er der lamper. Det er ikke altid der er på PC'en.

Nej, det er ikke nødvendigvis internet udbyderen. Så ville routeren give IP adresse... Der ville bare ikke være forbindelse. Men de kan muligvis se routeren, og bekræfte at den virker.