Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2019 - 04:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Top/bund margen i Open Office

Hej,

Jeg er ved at lave en bog, og den skal være 12x20 cm.
jeg kan ikke finde ud af at sætte top/bund margen, men det er vel også forkert ? for så får jeg bare 20 cm placeret på et A4. det dur ikke.

Hvordan formatterer jeg korrekt dokumentet til 12x20 cm ?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. februar 2019 - 06:42 #1
Libre Office:
Formater / Side
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2019 - 14:42 #2
Afhængig af, hvor kompliceret layoutet i din bog skal være, vil jeg foreslå dig at kigge på et DTP-program, f.eks. Scribus, som er gratis. Jeg har selv gennem nogle år brugt Serif PagePlus, som nu er stoppet, men så vidt jeg kan se, så kan det stadig downloades og købes til en billig pris.

https://www.scribus.net/
https://www.serif.com/en-gb/
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2019 - 14:45 #3
I linket til Serif PagePlus skal du rulle ned til bunden > Legacy Plus Range > Purchase Legacy Products.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2019 - 21:04 #4
Nej finn.. det eneste man kan der er nogle papirstørrelser.. tilsyneladende kan jeg ikke bare angive en fri størrelse..

Jeg vil gerne se hvor mange sider det fylder, i bogstørrelsem og hvis det ender med at jeg selv skal udgive den, så kan jeg spare penge ved selv at levere den i en PDF.

jeg kan godt se der er noget med centimeter, men der er en masse for mig ukendte papirstørrelser at vælge imellem...

kan jeg bare være ligeglad, og når jeg engang laver en PDF, så vil jeg ku formattere det der ?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. februar 2019 - 21:46 #5
OpenOffice er åbenbart anderledes. Jeg bruger LibreOffice, og her ser det sådan ud:
http://finnrasmus.dk/libreoffice.png
Her kan man frit vælge papirstørrelse i cm
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2019 - 21:33 #6
ok Finn. mange tak