Avatar billede lefsa62 Seniormester
04. februar 2019 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kunde udskiftning

Jeg har mange kunder i den samme område. Så søger jeg på den spesefike og finder så vil jeg have kun den på skærmen for det jeg har nu virker perfekte men alle kommer også op som er der. Jeg har forestillet mig når den jeg søgte på kommer frem så vil jeg have en knap at skal uddkrive den i en stor format på den single kunde. Er der nogle som har et bud
Avatar billede Slater Ekspert
04. februar 2019 - 12:57 #1
Jeg tror vi her har omkring 2% af den information vi skal bruge for at kunne give dig et svar på det.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
04. februar 2019 - 13:17 #2
>så vil jeg have en knap at skal uddkrive den i en stor format på den single kunde.
du kan ikke lave det i ren html, du skal have noget serverside ind

læg mærke til kollonnen ret, med linket update_user.php?userid=

admin_users.php
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <title>demo</title>
    </head>
    <body>        <style type="text/css">
            table, td, th {
                border: 1px solid gray
            }
            .align_right{
                text-align: right;
            }
        </style>

        <table id="bruger_tabel">
            <tr>
                <td>fornavn</td>
                <td>efternavn</td>
                <td>postnummer</td>
                <td>ret</td>
            </tr>
            <tr><td>rip</td><td>andemad</td><td>4000</td><td><a href="update_user.php?userid=1">ret</a></td></tr><tr><td>rap</td><td>and</td><td>2500</td><td><a href="update_user.php?userid=3">ret</a></td></tr><tr><td>rup</td><td>and</td><td>8000</td><td><a href="update_user.php?userid=4">ret</a></td></tr><tr><td>mickey</td><td>mouse</td><td>4000</td><td><a href="update_user.php?userid=5">ret</a></td></tr><tr><td>bimmer</td><td>vildmand</td><td>4000</td><td><a href="update_user.php?userid=7">ret</a></td></tr><tr><td>jule</td><td>mand</td><td>2412</td><td><a href="update_user.php?userid=8">ret</a></td></tr>        </table>
    </body>
</html>
Avatar billede lefsa62 Seniormester
04. februar 2019 - 23:22 #3
Du mener at jeg skal have en mere til at behandle denne handling som skal erstate denne fil update_user.php .
tanken var at denne linje skal læses    "25296303,4522775284, Tordvin, Susanne Albertsen, sangårdsparken 35,  7430, Ikast, sannealbert@hotmail.com, Jyskebank"  i en ordnet tabeller så ska det hentes en pris på kunden og så videre
og lukkes net til jeg skal udskrive næste
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. februar 2019 - 09:16 #4
>som skal erstate denne fil update_user.php .
nej lav en ny side, kald den feks details_user.php

normalt når jeg laver en ret/edit er der følgende steep:
1) hent nøgle (eks user_id) via POST/GET
2) hent alle info om pågældende user, og skriv den i formen
3) send de rettede data til databasen

så det er kun steep 1 0g 2 du skal lave
Avatar billede lefsa62 Seniormester
05. februar 2019 - 19:08 #5
Jeg takker for din hjælp det er nu løst
Avatar billede lefsa62 Seniormester
08. februar 2019 - 22:20 #6
<form action="visdebitor.php" method="POST">
    <select name="account">
    <?php
    $sqlselect = "select * from debitor";
        $resultselect = $conn->query($sqlselect) or die($conn->error);
        while ($rowselect = $resultselect->fetch_assoc()) { ?>
            <option value="<?php echo $rowselect['account'];?>" name="account"><?php echo $rowselect['account'];?></option>
        <?php }; ?>
    </select>
    <input type="submit" value="Hent" name="submitkunde">

</form>
<?php
        if(isset($_POST['submitkunde'])){
            $account  = $_POST['account'];
            $sqltable = "select * from debitor WHERE account = '$account'";
            $resulttable = $conn->query($sqltable) or die($conn->error);
            while ($rowtable = $resulttable->fetch_assoc()) { ?>

                <tr class="debitor">
                    <td class="account"><?php echo $rowtable['account']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['search']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['name']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['adress']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['adresse']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['zipcode']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['city']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['userid']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['email']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['attention']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['vat']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['contrycode']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['paymentdeadline']; ?></td>
                    <td><?php echo $rowtable['paymentmethod']; ?></td>
                </tr>

            <?php } ?>
        <?php }
    ?>
  </table>

Her er løsningen på kik på den enkle kunde i stor format