Avatar billede TTA Seniormester
04. februar 2019 - 17:29 Der er 4 kommentarer

Problemer med wifi-hotspot/internet

Jeg forsøger at komme på internettet med min PC via et hotspot på min telefon, men jeg kan ikke få det til at virke. Det har virket før, men når der er gået nogen tid, siden jeg sidst har været på nettet via wifi-hotspottet, så er der problemer hver gang, jeg igen vil skabe forbindelse eller gå på nettet.

Jeg er nået så langt, som til at jeg nu kan oprette forbindelse til wifi-hotspottet, og nede i bunden af skærmen er der de 5 bjælker, og når jeg holder musen henover, så står der ”Internetforbindelse”. Men – det er der bare ikke. Når jeg åbner Chrome, og vil gå ind på en hvilken som helst side, så kører det velkendte timeglas symbol bare rundt og rundt – for til sidst at få at vide ”Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website”, siden var for lang tid om at svare.

Netværksdiagnosticeringen giver – som altid, fristes jeg til at sige – ikke noget svar på hvad der er galt.

Og det med firewall og proxy tør jeg ikke pille ved – men det burde vel heller ikke pludselig have ændret indstillinger automatisk, så jeg pludselig kun har en pseudo-internetforbindelse.

Hvad f….. er der galt!?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2019 - 19:11 #1
For dette vil jeg nok opfordre om at kontakte din udbyder, eller kigge på den wifi-hotspot/internet model fra udbyder hjemmeside, for at se, om der er opsætnings-vejledning eller nulstillings-vejledning, eller om du kan slutte dig til udbyder bruger konto, og stille spørgsmål online fra.

Held og lykke.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2019 - 19:20 #2
hvis du har brugt din data-mængde, så skruer nogle udbydere ned for hastigheden - og så vil en pc time ud - er du sikker på, at du har data tilbage på kontoen når du tester, og forbindelsen dør?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2019 - 20:31 #3
hvis din telefon uddeler et ip nr via dhcp med en kort lease tid som det hedder, så skal computeern engang imellem lukke forbindelsen, fordi ip nummeret udløber, og den må så bruge tid på at bede om et nyt. det kommer an på hvor go din telefon er
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
05. februar 2019 - 02:54 #4
Sluk og genstart modem, fra udbyderen....