Avatar billede erlandsen Seniormester
04. februar 2019 - 23:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sikring af formular

Jeg har en formular jeg bruger til journalisering af diverse personlige informationer.

Vi har dog det problem, at der ind imellem sker det, at når vi skal søge efter et bestemt cpr. nr., så kommer vi til at overskrive det cpr. nr. som vi står i, i stedet for at klikke på "Søg" først, og dermed blander vi personlige informationer mellem forskellige personer, sammen...

Hvordan kan man nemmest forhindre dette?
Avatar billede martens Guru
05. februar 2019 - 00:31 #1
Jeg vil benytte mig af en MAIN-form med ét søgefelt. På min MAIN-form vil jeg så indsætte en SUB-form, der viser resultatet af data indtastet i søgefeltet på min MAIN-form ( dette baseret på en ganske simpel forespørgsel ) a´la dette SELECT tbl_CPR.CPR, tbl_CPR.Fornavn, tbl_CPR.Efternavn
FROM tbl_CPR
WHERE (((tbl_CPR.CPR) Like [Formularer]![frm_main]![Search_BOX]+"*"));

Jeg vil så sætte værdien i Search_BOX til NULL ( ""), når der trykkes  på "søgeknappen"...

det kan sikkert gøres på mange andre måder, men min er nu ganske enkel og ligetil ,o)  Håber det giver mening
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. februar 2019 - 04:29 #2
Nederst på formularsiden, er der et felt der her "Søg" Her kan du indtaste hvad du ønsker at finde.
Som #1 skriver findes der sikkert endnu flere muligheder, men denne er nu ret enkel.
Avatar billede erlandsen Seniormester
23. februar 2019 - 11:44 #3
tak for hjælpen!
Avatar billede martens Guru
23. februar 2019 - 17:31 #4
Velbekomme .. håber det gav dig et skub i den rigtige retning...
mvh martens