08. februar 2019 - 19:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Se "afblændet" tekst i PDF fil?

Er det muligt i en PDF fil, hvor noget tekst er "blændet" med en "sort firkantet boks", at se hvad der gemmer sig bag? Håber der er en PDF ekspert der hurtigt kan hjælpe. Jeg har Adobe Acrobat Pro
Avatar billede milter Ekspert
08. februar 2019 - 19:36 #1
Kan du linke til det dokument?
08. februar 2019 - 19:41 #2
Nej, det kan jeg ikke, har bare en pdf fil på mit skrivebord.
Avatar billede milter Ekspert
08. februar 2019 - 20:11 #3
PDF-filer kan, som så mange andre filer, redigeres med f.eks. overstregning af tekster og andet, så i dit tilfælde kan det ikke lade sig gøre, medmindre du har adgang til det originale dokument.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
08. februar 2019 - 21:19 #4
Hvis pdf er oprettet af et DTP program, er lagdelingen bevaret, så der kan redigeres.
Hvis det er en pixelbaseret pdf, er lagene sammenkopieret, og teksten er væk.
Prøv at zoome ind på et bogstav og se, om det er skarpkantet eller pixel.
Avatar billede milter Ekspert
08. februar 2019 - 22:17 #5
#4.
Tak, det glemte jeg at få med :-)