Avatar billede lefsa62 Seniormester
08. februar 2019 - 22:18 Der er 9 kommentarer

width

Her kommer et problem at top og midt og footer ikker stemmer over ens
når den vises på nettet der manger der margin i top på begge sider selv om jeg har sagt at margin skal være 0px.
Men i hjemme siden tordvin.dk og webcopenhagen.dk
der har jeg lavet det samme men der passer den lige på en streg oppad
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="UTF-8">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style.css">
    <title>Finans-dk.dk</title>

    <style>
    .header {
        background: #003366;
    }
    button[name=register_btn] {
        background: #003366;
    }
    </style>
  </head>
  <div id="hallo">
  <body>
  <div class="col-12 col-s-12 branding">
        <h1>Finans-dk.dk<h1>
    </div>

    <section>

    <div class="col-2 col-s-2 menu">
            <a href="../admin/home.php">Hjem</a>
            <a href="../generalt/comany_inf.php">VirksomInfo</a>
            <a href="../generalt/firmaopret.php">FirmaOpret</a>
        </div>

<div class="col-6 col-s-6 menu_mid">
<h1>En test<h1>
</div>

    <footer>
                <div class="col-12 col-s-12 footer">
                <p>Tordbjørn`s webdisegn og webmaster er copiright &copy; 2018</p>
                        <p> Tlf.nr.: 40 206 344</p> <a href="mailto:mail@tordvin.dk">mail@tordvin.dk</a>

                </div>
                  </footer>

</div>

  </body>

  </html>
jeg har lavet denne i i css
#hallo{
    max-width: 1150px;
    margin:0 auto;
Avatar billede lefsa62 Seniormester
08. februar 2019 - 22:22 #1
Jeg skal sige det er på alle sider som er et problem
Avatar billede Mark H. Juniormester
08. februar 2019 - 22:51 #2
Hej lefsa62,

Hvis jeg må være så fræk, hvorfor har du kodet siderne selv, og ikke brugt et framework som f.eks. bootstrap eller et helt CMS som WordPress?

Løsningen på dit problem ligger muligvis i din body, som har en margin 8px.
Du kan tilføje style="margin:0px auto" til body elementet eller i din styling.

body {
margin:0px auto !important; // Brug important for at være sikker på den overskriver standarden
}

Typisk bruger man normalize.css for at 'resette' browser standarden, så ens styling vises nogenlunde ens i alle browsere. Normalize.css makes browsers render all elements more consistently and in line with modern standards

---
https://webhotelportalen.dk/
Avatar billede lefsa62 Seniormester
09. februar 2019 - 09:02 #3
Takker  det er løst ja det var margin i branding som jeg troede at det var lavet
Avatar billede Pia_Jensen Mester
09. februar 2019 - 09:55 #4
Der er nok 2 danske ord du bør kende: Kontakt og Datapolitik. På dansk er der der ikke noget der hedder Kontact og Datapoletik.

Ellers ser det ud til at være nogle fine hjemmesider.
Avatar billede Slater Ekspert
09. februar 2019 - 12:51 #5
Heller ikke noget der hedder webdisegn, copiright, generalt og comany.

Jeg kunne forestille mig opretter er en smule ordblind. Hvilket naturligvis er helt i orden, men hvis man vil lave en professionel side, kunne det stadig være en god ting at få en anden til at tjekke stavningen igennem.
Avatar billede lefsa62 Seniormester
09. februar 2019 - 13:58 #6
Der har du ganske ret det pgr at jeg har ikke gået i en dansk skole
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. februar 2019 - 15:10 #7
jeg har kigget lidt på din kontakt formular !!

er denne linje nødvendig ??
<input type="text" name="town" placeholder="By"required><br>

du kan finde bynavnet ud fra postnummeret

hvad er meningen med din selectbox ??

hvorfor angiver du bynavnet som value ?? vil det ikke være smartere at give postnummeret som value
eks
<option value="Ikast">Ikast</option>
skulle være
<option value="7430">Ikast</option>

listen over postnummer i det danske rige kan hentes på
https://www.postnord.dk/kundeservice/find-postnummer/postnummerkort
scroll ned til Download og klik på Download postnummerfil (xls)
direkte link
https://www.postnord.dk/globalassets/danmark/.excel-docs/postnummerfil-til-download-12-18.xlsx

listen har dog en lille mangel IMHO, de har lavet en privat id til land, istedet for at bruge ISO landecoden, så jeg lave altid en ekstra kollone før jeg impoterer som tabel
Avatar billede lefsa62 Seniormester
09. februar 2019 - 17:56 #8
Nå jeg skulle bare være med hvor du havde været. Men den hjemmeside er uden database.Jo det har du ret for det havde jeg også tænkt på. Du mener at ved at hente og implantere den i hjemmesiden. Men jeg havde tænkt på i drt system som jeg arbejder på nu
Avatar billede lefsa62 Seniormester
09. februar 2019 - 18:45 #9
Jeg takker for hjælpen men mine skole år er foregået i Norge så jeg skal prøve at tage det til efterretning :-))☺️